اعزام نیروهای ارتش سوریه به خطوط درگیری در شمال این کشور

منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه اقدام به ارسال گسترده تجهیزات و اعزام نیرو به خطوط درگیری با شبه نظامیان وابسته به ترکیه کرده است.

به گزارش مشرق، منابع سوری اعلام کردند که ارتش این کشور تجهیزات نظامی به خطوط تماس با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه ارسال کرده است.

این منابع افزودند که ارتش سوریه، تانک‌های تی۹۰ و نفربر و نیز شماری نیرو در طول خطوط تماس با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حومه شمالی حلب ارسال و اعزام کرده است.

منابع مذکور این تجهیزات را بیشترین از زمان تشدید تحرکات ترکیه دانستند.

ایجاد پست نظامی جدید از سوی روس‌ها در حومه حلب

همزمان نیروهای روسی مرکز جدید نظامی در روستای «تل جیحان» در حومه شرقی حلب ایجاد کردند.

همچنین منابع سوری از ارسال تجهیزات نظامی و اعزام نیرو از سوی روسیه در خطوط تماس با نیروهای ترکیه در شمال سوریه خبر دادند.

ارتش ترکیه از یکشنبه ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».

«عقب نشینی نیروهای قسد تا ۳۰ کیلومتری از مرزها همراه با ایجاد نقاط نظارتی مستقل برای ترک‌ها یا به صورت مشترک با آمریکایی ها»، «اختصاص سهم واردات نفت به مناطق تحت کنترل توسط گروه‌های مسلح» و یا «جایگزینی تمامی موارد مذکور با تحویل نظارت بر مرز تا عمق ۳۰ کیلومتری به ارتش سوریه»، از جمله درخواست‌های ترکیه برای خودداری از حمله زمینی به شمال سوریه است.

«قسد» : همکاری با ائتلاف بین المللی را متوقف کرده‌ایم

«آرام حنا»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) امروز جمعه اعلام کرد که این گروه همه عملیات مشترک مبارزه با تروریسم را پس از بمباران سوریه به مناطق تحت کنترل خود متوقف کرد.

وی گفت که همه عملیات هماهنگی و عملیات مشترک برای مبارزه با تروریسم با ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا متوقف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    این طرح پیگرد اخوان المسلمین طرحی سعودی و اسرائیلی است . در وهله اول به ضرر خود اردوغان و بعد حامیان اردوغان و در مرحله سوم ایران است و بهتر می باشد ایران در این زمینه مداخله نمایدو اردوغان را از خطرات این طرح اسرائیلی و سعودی و اماراتی اگاه نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس