کد خبر 1444538
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
آمریکا سوریه

 با احتمال حمله زمینی ارتش ترکیه به شمال سوریه، فرمانده گروه تروریستی "قسد" تلاش دارد تا به هر طریق بازهم از طناب پوسیده یانکی ها برای نجات خود و گروهش بالا برود.

به گزارش مشرق، با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) کّردهای سوری عملا با حکومت دمشق همراه نبوده اند، ولی در عین حال با دولت سوریه نیز سر جنگ نداشتند، اما از سال ۱۳۹۶ که تروریست های آمریکایی به طور غیرقانونی وارد خاک سوریه شدند، گروه های کُرد سوری نیز عملا به سربازان تروریست های آمریکایی در سوریه تبدیل شدند تا شاید از این نمد کلاهی برای آنها بدست آید.

پس از انفجار تروریستی ۲۲ آبانماه استانبول که ۶ کشته و ۸۱ زخمی به همراه داشت، مقامات ترکیه پس از چند ساعت اعلام کردند که یک زن را بازداشت کرده اند که وی عامل این بمب گذاری است. پس از آن برخی منابع رسانه‌ای ترکیه با انتشار عکس هایی از او، وی را "احلام البشیر" معرفی و اعلام کردند که تابعیت سوری دارد و مدعی شدند که وی از گروه تروریستی پ. ‌ک. ‌ک (حزب کارگران کردستان) دستور گرفته است، همین موضوع هم موجب شد تا ترکیه از ۲۹ آبانماه اقدام به بمباران و گلوله باران شدید خاک دو کشور سوریه و عراق کند، در حالی که کُردهای سوریه او را از عناصر داعش معرفی کردند.

در ادامه "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه تهدید کرد که نیروهای زمینی خود را برای مقابله با گروه های تروریست کُرد وارد شمال سوریه خواهد کرد. به دنبال همین موضوع یک منبع رسمی ترکیه‌ اعلام کرد که آنکارا برای منصرف شدن از انجام حمله زمینی به مناطق شمالی سوریه شروطی را برای آمریکا و روسیه تعیین کرده و به آنها فرصت داده است تا گروه‌های کُرد مسلح مورد حمایت واشنگتن را از سه شهر در این مناطق خارج کنند.

این منبع رسمی ترکیه ای بدون ذکر نام گفت که به آمریکا و روسیه فرصت داده شده است تا عناصر گروه مسلح موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) را از سه شهر "منبج"، "تل رفعت" و "عین العرب" در شمال سوریه خارج کنند، موضوعی که واشنگتن با آن مخالفت کرد.

"ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تهدید آنکارا مدعی شد که «واشنگتن با هرگونه اقدام نظامی ترکیه در سوریه که باعث بی‌ثباتی و تضعیف تلاش ها برای مبارزه با داعش شود، مخالف هست.

هرچند پرایس دو موضوع حمله ترکیه به کردها و مقابله با داعش را با هم مخلوط کرده، اما همگان می دانند که آمریکا حامی اول گروه تروریستی داعش و بوجود آورنده آن می باشد.

به دنبال این موضوع، روس ها نیز وارد مذاکره با کُردهای سوریه شدند، تا کردها را از سه شهر مورد نظر خارج کنند و آن را تحویل ارتش سوریه دهند، اما کُردهای سوریه پیشنهاد روسیه را نپذیرفتند.

"مظلوم عبدی" فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که در این سال ها خدمات زیادی به آمریکا ارایه کرده است، در گفت وگو با روزنامه لندنی "الشرق الاوسط" مدعی شده که «دولت آمریکا تا این لحظه به آنکارا اجازه انجام عملیات زمینی در شمال سوریه را نداده است».

وی در عین حال به خیانت رئیس جمهوری پیشین آمریکا در قبال کردهای سوریه اشاره و گفته است که «دولت "دونالد ترامپ" زمانی که علیه نفوذ ترکیه در شمال سوریه در اواخر سال ۲۰۱۹ موضعگیری نکرد، به همپیمانان خود در قسد خیانت کرد».

وی در عین حال با بیان این که "نگران خیانت دیگری در مورد نیروهایش (از سوی آمریکا) می باشد، اعتراف کرده که «ما همواره نگران هستیم، اما امیدواریم دولت کنونی آمریکا به تعهدات خود عمل کرده و به ترکیه اجازه هیچ عملیاتی را ندهد».

استفاده ابزاری آمریکا از گروه های کُردی

متاسفانه باید گفت شمار زیادی از گروه های کُرد منطقه همچون دموکرات، کومله، پاک و پژاک در ایران که همگی در شمار گروه های تروریستی هستند و قسد در سوریه و گروه بارزانی ها در عراق و همچنین "پ ک ک" در ترکیه سال هاست به عنوان ابزار در دست آمریکایی ها و صهیونیست ها قرار دارند و مجری دستورات یانکی ها می باشند و به مردم و کشور خود در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی خیانت می کنند.

همانگونه که "مظلوم عبدی" به خیانت آمریکایی ها در عین خدمات چندین ساله نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به آنها اعتراف کرده، ولی معلوم نیست که چرا وی و گروهش هنوز هم از طناب پوسیده آمریکایی ها آویزان می باشند و به جای خدمت به کشور و منافع ملی، سرباز آمریکا می باشند!

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    شما چرا نگران این تجزیه طلب ها شدید
  • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    5 0
    تروریست کوردی و داعشی هر دو باید نابود شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس