کد خبر 1442364
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

اگر صاحب یک کافی شاپ هستید یا قصد افتتاح آن را دارید باید قبل از هر چیزی با لیست مورد نیاز تجهیزات کافی شاپی آشنا باشید تا بتوانید در زمان خرید بهترین ها را انتخاب کنید. خرید تجهیزات کافی شاپ بسیار مهم است و آشنایی نسبی با دستگاههای مورد نیاز به شما کمک خواهد کرد تا در کسب و کارتان موفق تر باشید و بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

خرید تجهیزات صنعتی کافی شاپ

جالب است که بدانید طی سال های اخیر نوشیدن قهوه در میان مردم رایج شده است تا جایی که به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار در دنیا معرفی می شود؛ پس افرادی که وارد این عرصه می شوند و این تجارت را انتخاب می کنند شانس بیشتری دارند تا به سود برسند. برای اینکه کافی شاپ موفقی داشته باشید باید پس از انتخاب یک مکان مناسب تجهیزات صنعتی کافه را خریداری کنید.

در ادامه مطلب به معرفی و نکات لازم در خرید تجهیزات کافی شاپ اشاره شده است و همچنین یکی از بهترین فروشگاه ها در این حوزه معرفی گردیده که می‌توانید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات صنعتی کافه را خریداری کنید؛ با ما تا انتهای این پست همراه باشید.....

خرید تجهیزات صنعتی کافی شاپ

خرید آسیاب قهوه

قبل از اینکه در مورد آسیاب قهوه صحبت کنیم باید بدانید که این لیست لوازم و خرید تجهیزات کافی شاپی ضروری است: قهوه ساز قطره ای اتوماتیک، آسیاب دستی قهوه ، دستگاه اسپرسو ساز، مخلوط کن های صنعتی، لوازم کافه بار، ساندویچ ساز، تجهیزات آماده سازی، سطوح آماده سازی غذا و قهوه، مایکروویو و توستر، چاقوها و تخته های برش، کاسه های همزن، یخساز، میکسرها و غذاساز، تجهیزات ایمنی، تهویه مناسب برای فضا، سینک ظرفشویی، یخچال و فریزر، نرم افزار مورد نیاز حسابداری، سیستم امنیتی، سیستم نمایش آشپزخانه، قفسه بندی مناسب فضا، الزام خرید کالاهای مصرفی در بالاترین کیفیت، ظروف مناسب و متنوع، تجهیزات نظافتی، دستگاه تصفیه آب و میز و صندلی بر حسب سلیقه و...

خرید آسیاب قهوه یکی از اقداماتی ست که باید در ابتدای راه اندازی کافه یا مجهز کردن آن انجام بدهید چرا که معمولاً بیشتر کافی شاپها برای اینکه بتوانند یک قهوه دبش و تازه را به دست مشتری بدهند از دانه های آسیاب نشده استفاده می کنند و باید آسیاب قهوه صنعتی را داشته باشید تا قهوه های عالی تهیه کنید و اینگونه کافه تان را به مشتریان معرفی کنید.

در زمان خرید آسیاب قهوه بهتر است، سرمایه گذاری کنید چرا که قطعاً دستگاه های ارزان قیمت نمی‌توانند اسپرسو یا قهوه ای با عطر و طعم عالی تحویل بدهند.

پیش از هر اقدامی حتماً به توان دستگاه، نوع عملکرد دستگاه، کیفیت پودر و دقت آن توجه نمایید. به صورت کلی باید بدانید که چند نوع آسیاب قهوه وجود دارد و انتخاب بین تیغه و دندانه جزء اولین مواردی است که منجر به انتخاب و خرید آسیاب قهوه می شود.

خرید تجهیزات صنعتی کافی شاپ

آسیاب تیغه ای بخریم یا دندانه دار؟

آسیاب های تیغه ای شامل تیغه هایی هستند که منجر به تقسیم دانه های قهوه خواهند شد و جزء یک روش خشن محسوب می شود که می تواند به دانه های قهوه ضربه وارد کنند. اگر آسیاب تیغه ای انتخاب می کنید باید درجه آسیاب را به واسطه زمان کنترل کنید که هر چقدر زمان بیشتری را برای آسیاب دانه ها انتخاب کنید قطعاً پودر قهوه ای که به دست می آورید نرم تر است.

زمانی قادر به انتخاب بهترین خرید آسیاب قهوه خواهید شد که بتوانید انواع آن را با مزیتها و معایب بشناسید و سپس انتخاب تان را نهایی کنید.

نمونه هایی از آسیاب تیغه ای وجود دارد که منجر به کنترل زمان می شود چرا که مجهز به تایمر هستند و پودر قهوه ای بهتری در این شرایط حاصل می شود. یکی از اصلی ترین مزیت های آسیاب تیغه ای ارزان قیمت بودن آنها نسبت به نمونه های دندانه دار است البته گزینه مناسبی برای تازه کارها به شمار می رود.

اما آنچه که می تواند شما را از خرید آسیاب قهوه در نمونه تیغه ای منصرف کند بافت قهوه ای است که از این دستگاه به وجود می‌آید که ناهماهنگ بوده و یکدست نخواهد بود. به بیانی ساده تر پودر قهوه هم نرم است و هم دانه های درشت دارد و افرادی که به قهوه اسپرسو یا ترک علاقه‌مند هستند معمولاً نمی توانند از این نوع آسیاب قهوه استفاده کنند و بهتر است که اطلاعاتی در خصوص خرید ماشین اسپرسو داشته باشند.

اما خرید آسیاب قهوه در نمونه دندانه دار رایج تر است و به این صورت بوده که دو تیغه دارد؛ یکی از این تیغه ها به صورت ثابت و یکی دیگر به موتور متصل است و می چرخند. اگر برای خرید آسیاب قهوه دندانه دار اقدام میکنید حتماً باید بدانید که معمولاً بزرگتر و سنگین تر هستند و برق بیشتری مصرف می کنند ولی در مقابل کنترل بیشتر و پودر یکدست تری را به شما تحویل می دهند. بد نیست که پودر بدست آمده با این دستگاه را الک کنید تا میزان کمتری دور ریز داشته باشید.

آسیاب دندانه ای در نمونه های آسیاب دندانه ای تخت و آسیاب دندانه ای مخروطی می باشد. اما این موضوع در خصوص خرید آسیاب قهوه به انواع تیغه ها مرتبط است و سپس از آن نوبت به انتخاب آسیاب دستی یا برقی می رسد.

اگر که شما در روز یک فنجان قهوه می خورید و مصرف قهوه تان کم است می توانید از آسیاب دستی استفاده کنید چرا که همیشه این آسیاب همراه شما خواهد بود و قهوه تازه به شما تحویل میدهد و البته می‌توانید این دستگاه را با خودتان به محل کارتان نیز ببرید.

از دیدگاه دیگر قیمت آسیاب های دستی نسبت به نمونه های دیگر کمتر است و به همین جهت می توانند یک دلیل عالی برای خرید آسیاب قهوه دستی باشد اما سرعت عمل آن نیز یک عیب بزرگ به شمار می‌رود و اگر قرار است که برای ۴ تا ۵ نفر قهوه فرانسوی آماده کنید قطعاً خسته می شوید.

خرید آسیاب قهوه برقی

یکی از تجهیزات صنعتی کافه به خرید آسیاب قهوه برقی اختصاص دارد؛ معمولا اکثر کافی شاپ ها و کافه ها از اسیاب برقی استفاده می کنند چرا که قرار است روزانه قهوه زیادی را آماده کنند و به دست مشتری در کوتاهترین زمان بدهند یا حتی پودر قهوه را در تازه شکل به مشتری بفروشند.

البته اگر از افرادی هستید که روزانه چند فنجان قهوه سرو می کنید و ترجیح می دهید خودتان دانه های قهوه را آسیاب کنید انتخاب شما برای خرید آسیاب قهوه خانگی گزینه ی مناسبی است.

رُست اند رِست

با این توضیحات می توانید قبل از خرید آسیاب قهوه اطلاعاتی از آن در ذهن داشته باشید؛ فروشگاه اینترنتی رُست اند رِست یکی از بهترین فروشگاههای است که شما می توانید به منظور خرید تجهیزات صنعتی کافه و همچنین خرید تجهیزات کافی شاپ با بهترین کیفیت از آن استفاده نمایید.

این فروشگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصول موردنظرتان را انتخاب نمایید و در سریعترین زمان ممکن به دست شما برسد؛ همچنین تضمین کیفیت محصولات و تضمین قیمت را در اولویت کاری خود قرار داده است. قطعاً با خرید از این فروشگاه محصولات با کیفیت درجه یک و ارزان ترین قیمت ها در اختیارتان قرار می گیرد و انواع تجهیزات ضروری و لازم برای کافی شاپ و کافه تان را به راحتی در دسترس خواهید داشت.

به محض ورود به وب سایت دسته بندی های مختلفی از محصولات را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی هر کدام از آنها می توانید زیر مجموعه ها را بر حسب اندازه دقیق به همراه قیمت مشاهده نمایید و به سبد خریدتان اضافه کنید و در نهایت خریدتان را نهایی کنید و منتظر بمانید تا محصولات انتخاب شده را در آدرس موردنظرتان تحویل بگیرید.

خرید ماشین اسپرسو

یکی از نمونه های روش تهیه قهوه به قهوه اسپرسو اختصاص دارد که طرفداران زیادی داشته و طعم دلپذیری نیز دارد. اسپرسو را می توان پایه ای برای تهیه قهوه های همانند لاته، موکا و... معرفی کرد. در زمان تهیه اسپرسو باید آب به نزدیکترین نقطه جوش برسد و بعد این آب با فشار مشخص از بین دانه های پودر شده قهوه رد شده و در نهایت نوشیدنی بسیار غلیظ با کافئین بالا به شما تحویل می دهد. برای خرید ماشین اسپرسو به خاطر داشته باشید که به منظور تهیه اسپرسو یا به شکل چند منظوره این دستگاه ها تولید می گردند.

افرادی که برای خرید تجهیزات کافی شاپ یا تجهیزات صنعتی کافه اقدام می کنند به خوبی متوجه میشوند که از ساده ترین تا پیچیده و پیشرفته ترین دستگاه ها وجود دارد تا بر حسب نیاز و بودجه ای که دارند می توانند دستگاه شان را انتخاب کنند.

قبل از اینکه خرید ماشین اسپرسو را انجام بدهید چند سوال مهم از خودتان بپرسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

  • در طول روز یا هفته چه میزان قهوه مورد نیاز تان است؟
  • به چه نوع قهوه ای علاقه مند هستید ( برحسب آن باید نوع آسیاب قهوه را انتخاب کنید)؟
  • میزان بودجه ای که برای خرید ماشین اسپرسو در نظر گرفته اید چقدر است؟

اصلی ترین اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو می توان به پرتافیلتر، هد گروپ، نازل بخار، نازل آب جوش، آسیاب قهوه داخلی، فیلتر آب، وارمر یا سیستم گرم نگه داشتن فنجان، و امکان برنامه ریزی در تنظیمات ماشین اسپرسو اشاره کرد. از نظر تعداد بویلر انواع اسپرسو ساز ها شامل تک بویلر، دوبویلر یا مولتی بویلر می شوند.

دستگاه های اسپرسو شامل سه نمونه دستی، اتوماتیک و تمام اتوماتیک می شوند که در ادامه ویژگی هر کدام از آنها را مطالعه می کنید.

انواع ماشین اسپرسو

  • اگر خرید دستگاه اسپرسو در نمونه دستی مدنظرتان است باید بدانید که به واسطه یک اهرم دستی فشار آب را کنترل می کند و منجر به عصاره گیری قهوه میشود. افرادی که دارای مهارت بالایی در دم کردن قهوه هستند و در کافی شاپ فعالیت می کنند می توانند برای خرید ماشین اسپرسو دستی اقدام کنند. این دستگاه های دستی نیاز به مهارت بالایی در دم کردن قهوه دارند و جای زیادی نمی گیرند و نسبت به مدل های دیگر کوچکتر هستند.
  • خرید ماشین اسپرسو نیمه اتوماتیک بیشتر برای منازل خواهد بود و قابلیت هایی مثل آسیاب قهوه و بار کردن فیلتر پرتافیلتر نیز دارد. می‌توانید با استفاده از اسپرسوساز نیمه اتوماتیک بر روی پارامترهای مختلف کنترل بیشتری داشته باشید و همچنین با یک دکمه تهیه قهوه تان را شروع کنید و در نهایت آن را تحویل بگیرید. بد نیست که بدانید در بین طرفداران قهوه خرید ماشین اسپرسو نیمه اتوماتیک بسیار رایج و پرطرفدار است و نسبت به بودجه ای که برای خرید آن پرداخت میکنید کارایی مناسب تری خواهد داشت. تنظیمات پمپ مخصوص در فرآیند دم شدن قهوه با این دستگاه به صورت دستی خواهد بود و یک پمپ دم آوری الکترونیکی دارد که به واسطه دست توسط کاربر روشن و خاموش خواهد شد.
  • زمانی که صحبت از خرید ماشین اسپرسو به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی کافه می شود کاملا مشخص است که به صورت اتوماتیک و خودکار و تنها به واسطه لمس یک دکمه کار می کند و بعد از اینکه قهوه آماده شد به صورت اتوماتیک دستگاه خاموش شده و دیگر به لمس دکمه نیازی نخواهد بود.

تمامی فرایند ها توسط این ماشین به تنهایی انجام میشود. آسیاب قهوه در اسپرسوهای اتوماتیک وجود دارد و به صورت خودکار کار دم‌آوری قهوه را انجام میدهد. طبیعی است که شما برای خرید ماشین اسپرسو اتوماتیک باید هزینه بیشتری نسبت به نمونه های دیگر پرداخت کنید چرا که تمام فرآیند ها خودکار و با تنظیمات دلخواهتان صورت می گیرد.

چند نکته مهم قبل و بعد از خرید ماشین اسپرسو

پس از اتمام خرید تجهیزات کافی شاپ و همچنین خرید ماشین اسپرسو چند نکته مهم را قبل و بعد از خریدتان در نظر بگیرید تا بهترین استفاده را از دستگاه تان داشته باشید:

  • از ویژگی های یک اسپرسو ساز خوب و با کیفیت می توان به جنس دستگاه، میزان توان و فشار، برند دستگاه اسپرسو ساز، کیفیت پرتافیلتر اشاره کرد.
  • شما باید محل قرارگیری دستگاه اسپرسو را مشخص نمایید.
  • توجه ویژه ای به اتصالات آب و برق برای ماشین اسپرسو ساز داشته باشید.
  • حتماً در زمان خرید ماشین اسپرسو حجم دستگاه و فضایتان را در نظر بگیرید.
  • از زیبایی و ظاهر دستگاه غافل نشوید.
  • تمیز کردن دستگاه باید به راحتی و آسانی انجام شود تا پس از مدت زمان شما با مشکل روبرو نشوید
  • از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر استفاده کنید و همچنین فروشگاه هایی را انتخاب نمایید که معتبر و شناخته شده هستند.
  • میزان بودجه تان را مشخص کنید.


** این محتوا تبلیغاتی است **

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    خیلی مسخره بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس