اتهام زنی وزیر دفاع آمریکا علیه روسیه در جنگ اوکراین

وزیر دفاع آمریکا؛ روسیه را به انجام اقدامات عمدی علیه غیرنظامیان در جنگ اوکراین متهم کرد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در سخنانی روسیه را به اقدامات عمدی علیه غیرنظامیان در جنگ اوکراین متهم کرد و مدعی شد که مسکو عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا این سخنان در جریان حضور در یک نشست مطالعاتی در کالیفرنیا اعلام کرد.

وزیر دفاع آمریکا در نشست دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا ادعا کرد: «روسیه عمدی غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی را در معرض هدف قرار می‌دهد.» وزیر دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد که جنگ باعث کشته شدن کودکان، تخریب مدارس و تخریب بیمارستان‌ها در اوکراین شده است.

این ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ اوکراین در حالی مطرح شده که همزمان «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس روز شنبه در دیدار با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه گفته است: «غرب در حال حاضر گزینه‌هایی را برای ادامه فعالیت‌های نظامی در اوکراین بررسی می‌کند که این مسئله ادامه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ناگزیر کرده است.» لوکاشنکو همچنین گفت: «ما معتقدیم که غرب به راه‌هایی برای ادامه جنگ فکر می‌کنند و وقتی این چنین باشد، عملیات ویژه نظامی در اوکراین پایان نخواهد یافت.»

از سوی دیگر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی اف وان اعلام کرد که اروپا باید نگرانی‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در خصوص امنیت در مذاکرات صلح با اوکراین را مورد توجه قرار دهد.

رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: «ما باید درباره معماری امنیتی آتی اروپا فکر کنیم. من به طور خاص درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حرف می زنم. ناتو در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است و ارسال تسلیحات به مرزها می‌تواند تهدیدی برای مسکو تلقی شود.» «امانوئل ماکرون» در این باره اضافه کرد: «این موضوع باید بخشی از مذاکرات صلح باشد. ما برای آنچه پس از درگیری‌ها در اوکراین باید انجام شود، آماده شویم و فکر کنیم چگونه باید امنیت متحدانمان را حفظ کرده و در عین حال آنچه روسیه می‌خواهد را برایش تضمین کنیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    سگی که زیاد پارس میکنه،پاچه نمیگیره!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس