کد خبر 1442996
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
روزهای تلخ یک استقلالی بعد از حذف تیم ملی از جام‌جهانی؛ تا چند روز غمگین‌ترین آدم دنیا بودم/ بازی کردن در جام‌جهانی رویای بچگی‌ام بود

ابوالفضل جلالی مدافع چپ جوان تیم ملی و استقلال که در قطر اولین حضورش در جام‌جهانی را تجربه کرد می‌گوید هنوز حذف تیم ملی از این رقابت‌ها را باور نکرده است.

به گزارش مشرق، شاید خیلی‌ها فکرش را نمی‌کردند ابوالفضل جلالی در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد. با این حال یکی از نکات مثبت لیست کی‌روش حضور این بازیکن ۲۴ ساله در جام جهانی بود. ابوالفضل بعد از اینکه در اردوی اتریش خوب کار کرد و در دیدار مقابل اروگوئه هم نمایش خوبی داشت، تصمیم گرفت این بازیکن را با خودش به جام جهانی ببرد. حتی با وجود اینکه در چند بازی پایانی استقلال قبل از تعطیلی لیگ برتر، جلالی توسط ساپینتو نیمکت‌نشین شد، نظر کی‌روش در خصوص ابوالفضل تغییری نکرد و او مسافر جام جهانی شد. جلالی در حالی جوان‌ترین بازیکن اردوی ایران در جام جهانی بود که در دو بازی اول مقابل انگلیس و ولز فرصت بازی پیدا نکرد ولی در دیدار مقابل آمریکا دقایقی به بازی آمد و نمایش بسیار خوبی هم داشت.

کادرفنی تیم ملی با انتخابی شجاعانه، جلالی را از دقیقه ۷۱ وارد زمین مسابقه کرد. این بازیکن با انگیزه بالایی که داشت عملکرد خوبی از خود نشان داد و عملاً این سمت تیم ملی را فعال کرد. او با عملکردش ثابت کرد که کادرفنی در خصوص انتخاب مهره سمت چپ اشتباه کرده است و می‌توانست خیلی زودتر و حتی در بازی‌های قبلی هم به مدافع جوان استقلال فرصت بازی بدهد.

همان ۲۰ دقیقه فرصت بازی مقابل آمریکا، نشان داد که جلالی آینده خوبی دارد و می‌تواند حتی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی باشد. جلالی بعد از بازگشت تیم ملی از قطر این روزها در مازندران مشغول استراحت است. با این حال فرصتی دست داد تا با ابوالفضل در خصوص اولین تجربه اش در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی دنیا و اتفاقات مربوط به حذف تیم ملی گفت و گویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

قبل از اعلام لیست تیم ملی خیلی‌ها فکر می‌کردند که تو خط می‌خوری ولی اینطور نشد. خودت فکرش را می‌کردی که در لیست نهایی تیم ملی حضور داشته باشی؟

واقعیتش این است که هیچکس از دعوت شدن به تیم ملی مطمئن نبود. من هم مثل سایر بازیکنان وقتی بعد از دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه پیامک دعوت شدن را دریافت کردم، متوجه شدم در لیست نهایی کی‌روش هستم. ضمن اینکه در اردوی اتریش و بازی دوستانه مقابل اروگوئه وقتی که کی‌روش به من فیکس بازی داد و در آن دیدار ۷۰ دقیقه بازی کردم، فهمیدم سبک بازی من را قبول دارد و می‌توانم با تلاش زیاد خودم را به ایشان نشان دهم. باید در اردوها و بازی‌های دوستانه ثابت می‌کردم که لیاقت دعوت شدن به تیم ملی را دارم و خوشحالم در نهایت این اتفاق رخ داد و در لیست نهایی تیم ملی حضور داشتم.

از تجربه حضور در جام جهانی برای ما بگو.

خب جام جهانی رویایی بود که همیشه و از زمان بچگی آن را در سر داشتم. بازی کردن در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا، آرزوی هر فوتبالیستی است و افتخار بسیار بزرگی به حساب می‌آید. خوشحالم زحماتم در این چند سال نتیجه داد و عضوی از تیم ملی در جام جهانی بودم. باید از کادرفنی تیم ملی و کارلوس کی‌روش هم تشکر کنم که به من اعتماد کردند و توانستم در تیم ملی کشورم حضور داشته باشم. خیلی از بازیکنان تیم ملی قبلا تجربه بازی و حضور در جام جهانی را داشتند ولی من برای اولین بار بود که چنین فضایی را می‌دیدم. تجربه بسیار خوبی برای من بود ولی کاش این تجربه با صعود تیم ملی به دور دوم همراه می‌شد ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد و شرمنده مردم شدیم.

بیشتر بخوانید:

ساپینتو به کی‌روش کمک کرد

کار کردن با کی‌روش چطور بود؟

خیلی خوب بود و من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. من خودم خیلی مشتاق بودم که با مربی بزرگی مثل کی‌روش کار کنم. راستش تعریف او را خیلی شنیده بودم ولی وقتی کی‌روش را از نزدیک دیدم و با او کار کردم، فهمیدم چقدر حرفه ای، دوست داشتنی و جنتلمن است. کی‌روش در اردو و کار خیلی جدی است و نظم خوبی در تیم ملی حکم فرما بود. همه چیز سر جای خودش بود و من به شخصه لذت بردم.

روزهای تلخ یک استقلالی بعد از حذف تیم ملی از جام‌جهانی؛ تا چند روز غمگین‌ترین آدم دنیا بودم/ بازی کردن در جام‌جهانی رویای بچگی‌ام بود

فکر خوردن ۶ گل از انگلیس را می‌کردی؟

خب انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید و ستاره‌های زیادی در این تیم حضور دارند. واقعا تیم قدرتمندی هستند و بازی بسیار سختی بود. فشار و استرس بازی بالا بود و همین موضوع کار را بعد از خوردن گل اول برای ما دشوار کرد. فکر خوردن ۶ گل را نمی‌کردیم چون هیچ تیمی برای باختن به زمین نمی‌رود. با این حال در فوتبال از این اتفاقات رخ می‌دهد و بازی مقابل انگلیس روز خوب آن‌ها و روز بد ما بود.

بعد از اینکه در دو بازی اول مقابل انگلیس بازی نکردی، کسی فکرش را نمی‌کرد که در دیدار مقابل آمریکا و زمانیکه تیم نیاز به گل داشت، کی‌روش تو را به بازی بفرستد. با این حال این اتفاق رخ داد و تو هم بسیار خوب کار کردی.

خب من همیشه آماده بازی کردن بودم و در تمرینات تلاش می‌کردم تا بهترین خودم باشم و می‌دانستم که باید منتظر یک فرصت باشم تا خودم را نشان دهم. اینکه در دو بازی اول به میدان نرفتم، تصمیم کادرفنی بود و صلاح دانستند که من به بازی نروم. در بازی با آمریکا حس می‌کردم که شاید برای چند دقیقه هم که شده فرصت بازی پیدا می‌کنم. بعد از مصدومیت میلاد محمدی در نیمه اول و رفتن حاج صفی به سمت چپ خط دفاعی، کادرفنی به من گفت تا خوب گرم کنم و اگر لازم شد به بازی بروم. خداراشکر فرصت بازی پیدا کردم و هرچه داشتم گذاشتم تا بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم. فقط حیف شد که نتوانستیم گل تساوی را بزنیم و راهی مرحله بعد شویم. از اعتماد کی‌روش واقعا ممنونم، او چیزهای زیادی به من داد و واقعا به او مدیونم. کاش تیم ملی هم صعود می‌کرد و مردم کشورم خوشحال می‌شدند.

اشک‌های تو و چند بازیکن دیگر بعد از باخت مقابل آمریکا هم تصاویر تلخی را ثبت کرد. از اتفاقات بعد از بازی برای ما بگو.

واقعا لحظات سختی بود. خیلی امیدوار به صعود بودیم و می‌خواستیم تاریخسازی کنیم. می‌توانستیم رویای صعودمان را به واقعیت تبدیل کنیم ولی نشد. کل تیم خیلی ناراحت بود و دیگر کسی توان صحبت کردن هم نداشت. اشک‌های من کاملا دلی بود و در واقع دست خودم نبود. شاید باورتان نشود ولی من تا چند روز یکی از غمگین‌ترین آدم‌های دنیا بودم. واقعا به صعود نزدیک بودیم و من هنوز هم باور نمی‌کنم از جام جهانی حذف شدیم. با این حال نمی‌شود زمان را به عقب برگرداند و باید نگاهمان به آینده باشد. امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی بیفتد و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

تو جوان‌ترین بازیکن تیم ملی بودی، جو تیم ملی را در جام جهانی چطور دیدی؟

بله من جوان‌ترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی بودم و این موضوع باعث افتخار بود که در ۲۴ سالگی توانستم پیراهن تیم ملی را در جام جهانی بر تن کنم و به میدان بروم. رفتار بزرگترهای تیم با من خیلی خوب بود. به نظرم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ملی ایران را داشتیم. توانستم از بازیکنان بزرگ تیم نکات زیادی را یاد بگیرم.در کل جو تیم ملی هم خوب بود و همه بازیکنان با هم رفیق بودند. تیم متحدی داشتیم ولی حیف شد که این تیم از گزوهش صعود نکرد.

در خبرها آمده بود که در دیدار مقابل آمریکا مصدوم شدی. الان وضعیتت چطور است؟

بله متاسفانه در یکی از صحنه‌ها با بازیکن آمریکا برخورد داشتم و زانویم آسیب دید. خودم آن لحظه متوجه شدم که زانویم مشکل پیدا کرده ولی به بازی ادامه دادم چون شرایط تیم خیلی حساس بود و تحت فشار قرار داشتیم. ضمن اینکه تعویضی هم نمانده بود و هرطور بود می‌خواستم ادامه دهم. بعد از اینکه ام‌آرآی گرفتم جواب آزمایشات را برای پزشکان استقلال فرستادم. امیدوارم در وقفه‌ای که تا شروع لیگ افتاده بتوانم شرایط خوبی پیدا کنم و تا قبل از دربی به آمادگی لازم برسم. منتظر دستور پزشکان استقلال هستم و از چند روز دیگر باید فیزیوتراپی را شروع کنم.

با این وضعیت به دربی می‌رسی؟

بعد از مشورتی که با پزشکان کردم، به من گفتند خیلی مصدومیتت جدی نیست و می‌توانم به دربی برسم. با این حال باید دوباره وضعیت زانویم بررسی شود و پزشکان تیم در این خصوص نظر بدهند. همه تلاشم را می‌کنم تا زودتر به تمرینات گروهی اضافه شوم و بتوانم به دربی برسم.

این روزها و بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی صحبت‌های زیادی در خصوص آینده کی‌روش مطرح می‌شود. نظر تو در رابطه با ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی چیست؟

خب کی‌روش مربی بزرگی است و شناخت خوبی از فوتبال ما دارد. سال‌ها در تیم ملی کار کرده و من خودم خیلی از او یاد گرفتم. ولی واقعیت این است که من نمی‌توانم در خصوص این موضوع نظر بدهم چون در حیطه وظایف من نیست. فقط امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد و هر تصمیمی‌گرفته می‌شود، به نفع تیم ملی و فوتبال ایران باشد.

با شروع لیگ باید در مقابل پرسپولیس بازی کنید. این بازی را چطور می‌بینی؟

خب دربی بازی بسیار مهمی است و نتیجه آن همیشه در ذهن هواداران می‌ماند. تیم ما شرایط خوبی دارد و نتایج خوبی هم گرفتیم. دربی همیشه حساس است و سختی‌های خاص خودش را هم دارد. با این حال برای ما خیلی مهم است که در این بازی امتیازات کامل را بگیریم و نمایش خوبی داشته باشیم. امیدوارم بازی خوبی شود و ما بتوانیم دست پر از بازی بیرون بیاییم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس