کد خبر 1443122
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
دیسک کمر چه کسانی بیرون می‌زند؟

اگر در خانواده شما سابقه ابتلا به بیرون زدگی دیسک کمر و بخصوص جراحی آن وجود دارد، شما بیشتر از افراد دیگر نیاز به پرهیز از فشارهای فیزیکی و جلوگیری از اضافه وزن دارید.

به گزارش مشرق، سالهاست که علت خشک شدن دیسک کمر و دیسک گردن آن توسط محققین بررسی میشود؛ چرا که بیماری های بسیار شایعی در انسان بوده و به راحتی فرد را از روند زندگی عادی خارج میکند. اما شاید تا مطالعه آخر این یادداشت نتوانید حدس بزنید که مهمترین علت آن چیست.

قطعا فشارهای فیزیکی نقش بسزایی در این موضوع دارند؛ نشستن طولانی روی صندلی محل کار یا اتومبیل خصوصا اگر صندلی هم نامناسب باشد، خم و راست شدن مکرر بویژه برای بلند کردن اجسام سنگین، خوابیدن به شکم در طول شب، اضافه وزن و کم تحرکی را میتوان به عنوان مثال هایی از این فشارها ذکر کرد.

سن شایع ابتلا به این بیماری حدود ۳۰ تا ۵۰ سالگی است زیرا در سن کمتر معمولا دیسکها هنوز خشک نشده‌اند و در سن بالاتر هم معمولا حجم زیادی از دیسک از بین رفته و بیرون زدگی قابل توجهی رخ نخواهد داد. اما لازم است نوعی فشار فیزیکی که در سالهای اخیر باعث ابتلای جوانان به این عارضه شده را مطرح کنیم: ورزش نامناسب که اغلب به علت بی احتیاطی در انجام حرکات ویا عدم وجود اطلاعات کافی در مورد نحوه و شدت اجرای آنها در باشگاه‌های بدنسازی میتواند آسیب رسان باشد.

کمی عجیب به نظر میرسد اما مصرف سیگار در بروز این بیماری هم اثر دارد و افراد سیگاری با فشار فیزیکی کمتری دچار بیرون زدگی دیسک کمر میشوند چرا که دیسک این افراد زودتر از دیگران آب خود را از دست میدهد.

آقایان بیشتر از خانمها در معرض خطر بیرون زدگی دیسک کمر هستند و فاکتور اثر بخش دیگر، هر نوع ضربه یا فشار ناگهانی حاد روی ستون فقرات مثل سقوط از ارتفاع یا تصادف است اما عامل خطری که در سالهای اخیر به عنوان مهمترین علت ابتلا به بیرون زدگی دیسک کمر شناخته شده، فاکتوری است که از بدو تولد با ماست: ژنتیک!!! گواه آن هم خانواده هایی هستند که احتمالا شما نیز با آنها برخورد داشته اید و بیماریهای مرتبط با دیسک کمر، افراد زیادی را در این خانواده‌ها درگیر و گرفتار خود کرده.

گرچه این موضوع ممکن است سبب نگرانی شود ولی بهتر است با اطلاع از آن برای مراقبت از خود، پیشگیری را مد نظر قرار دهیم؛ به این معنی که اگر در خانواده شما سابقه ابتلا به بیرون زدگی دیسک کمر و بخصوص جراحی آن وجود دارد، شما بیشتر از افراد دیگر نیاز به پرهیز از فشارهای فیزیکی، اضافه وزن و سیگار دارید و ورزش صحیح و منظم باید بخش جداناپذیر زندگی شما باشد؛ و اگر خوشبختانه این سابقه خانوادگی را ندارید بهتر است از این فرصت استفاده کرده و با رعایت موارد فوق، مانع گرفتار شدن خود با این بیماری شوید.

منبع:بیتوته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود سلمانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    چرا علم پزشکی دقت نمی کند که این غلظت خون است که باعث تخریب و تفییر بافت استخوان و غضروف و مفاصل می‌شود طب اسلامی با علم به این قضیه هم پیشگیری می کند هم درمان روش دوم تزریق مستقیم کلسیم و پیامهای ژنتیک به عضو است ! ناخن دست و پای بیمار را درروزهای پنجشنبه وجمعه میگیریم ریزمیکنیم که آزار نزند و چسب پانسمان نه روز بر عضو‌دردناک می‌چسبانیم تا هفتاد درصد دیسک و سیاتیک و آرتروز وخارپاشنه خلاص! گاه دارو‌نیز لازمه که به متخصص ربط داره دیسم کمر من جوری بود که مهر را بر پیشانی می‌گذاشتم و شهادت می دهم تا نزدیک دویست مرتبه شفادهندگی این روش را در دوستان و ... تجربه کرده ام
  • DE ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    گزارش ناقصه. پس خم شدن موقع موبایل بازی و علافی با موبایل کو؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    شستن لباس و شستندفرش و بلند کردن و جا به جا کردن فرشها و موکتهای خیس سنگین کوچک و بزرگ. بالا بردن وسایل سنگین از پله ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس