کد خبر 1443636
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
خودرو نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری یکی از خودروسازها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ارزیابی و قیمت‌گذاری دارایی‌های خودروسازان به عنوان گام اول خصوصی‌سازی انجام شده است.

به گزارش مشرق، دستور ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور در نیمه اسفند ماه سال گذشته به صورت رسمی ابلاغ شد.

بر این اساس آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بند «۸» از این فرمان بر واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به بخش غیردولتی تأکید کرد و در این مورد بیان داشت که اینباره بیان داشت که این موضوع سریعا باید تعیین تکلیف شود.

* حذف قیمت‌گذاری دستوری محصولات دو خودروساز بزرگ کشور

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در آخرین اظهارات خود درباره واگذاری سهام خودروسازان گفت:‌ پیرامون این موضوع سه جلسه پیوسته در سه دانشگاه با حضور وزیر اقتصاد و مسؤولان وزارت صمت و فعالان بخش خصوصی صنعت خودرو برگزار شده است.

وی لازمه واگذاری سهام خودروسازان را بر اساس اجماع نظر، پیش‌بینی‌پذیری و تنظیم‌گیری صنعت خودرو عنوان کرد و گفت:‌ باید چشم‌انداز تنظیم‌گری خودرو برای خریداران شفاف شود تا بر اساس آن منافع بخش خصوصی در افق ۵ سال آینده تنظیم شود.

وی نکته مهم این تنظیم‌گری را حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو عنوان کرد و افزود:‌ حذف قیمت‌گذاری دستوری مقدمه‌ای برای بهره‌مندی دو شرکت خودروساز از مدیریت بخش خصوصی است.

قربان‌زاده افزود: بعد از حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو امکان واگذاری سهام خودروسازان فراهم است.

* وزیر صمت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

بر این اساس سیدرضا فاطمی‌امین در رابطه با واگذاری سهام خودروسازان سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به ارزیابی و قیمت‌گذاری دارایی‌های خودروسازان به عنوان اولین مرحله خصوصی‌سازی، گفت: با توجه به دارایی‌های گسترده این موضوع نزدیک به ۶ ماه طول کشید.

وزیر صمت اظهار داشت:‌ طی ۶ ماه ۱۷۰۰ ابلاغ کارشناسی توسط کارشناسان رسمی دادگستری صادر شد تا قیمت‌گذاری انجام و نهایی شود.

وی در رابطه با زمان واگذاری سهام خودروسازان گفت:‌با هماهنگی‌ انجام شده مجوز یکی از واگذاری‌ها صادر شده که به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس