عملیات نجات خدمه ۲ لنج تجاری در مسیر گناوه - دبی انجام شد

در دو عملیات نجات خدمه ۲ شناور تجاری مسیر دبی- گناوه از خطر قطعی غرق و مرگ در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

به گزارش مشرق، حجت خسروی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: ۶ سرنشین شناور تجاری مسیر دبی- گناوه از خطر قطعی غرق و مرگ در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با اعلام اضطرار یک فروند موتور لنج باری در ساعت ۱۳، شناور ناجی ۲۰ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به موقعیت اعزام شد و در ساعت ۱۵ به موقعیت رسیده و نفرات را از درون جان‌پناه نجات داد.

وی بیان کرد: آخرین وضعیت موتور لنج نیز به‌صورت نیمه غرق گزارش شده است.

خسروی یادآور شد: به لحاظ شرایط جوی، چنانچه شناور ناجی چند دقیقه دیرتر به موقعیت می‌رسید به طور یقین سانحه، منجر به فوت سرنشینان شناور تجاری مسیر دبی – گناوه می‌شد.

عملیات دوم و نجات ۶ سرنشین لنج تجاری مسیر دبی – گناوه

وی همچنین گفت: در عملیات دیگر نیز، موتور لنج باری در محدوده مطاف ساعت ۰۶ صبح پنج شنبه غرق شد که هر ۶ نفر خدمه موتور لنج توسط لنج صیادی از درون قایق‌نجات بادی (لایف رافت) نجات داده شدند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی ۱۸ که ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به سوی موقعیت اعزام شده بود، در ساعت ۱۴ اعلام کرد نجات‌یافتگان را تحویل گرفته و به بندر عامری رسانده است.

خسروی یادآور شد: این شناور تجاری با ۶ سرنشین و حامل بار تجاری از مبدا گناوه به دلیل آب گرفتگی در محدوده مطاف غرق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس