کد خبر 1444016
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
آبرسانی به ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی توسط بسیج/ ساخت ۲۸۶۹ واحد مسکونی در شهر جدید سهند

بسیج آبرسانی به ۱۲۱ روستا با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار را آغاز کرد که با ساخت سه مجتمع واقع در شهرهای خداآفرین، ورزقان و هشترود در دست اجراست.

به گزارش مشرق، سرهنگ جواد ملک لو پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ادغام جهادسازندگی در مجموعه جهاد کشاورزی ضرورت کار در مناطق محروم به شدت احساس شد و ۱۷ اردیبهشت ۷۹ دستور تشکیل بسیج توسط مقام معظم رهبری صادر و این جوانه امروز به یک درخت تنومند و ملجأ امید محرومان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج سازندگی خود یک شعبه کار عظیم است و بر همین مبنا می توان گفت کارهای انجام شده توسط این مجموعه به نوعی حتی در حد استانداری هاست و در دو حوزه عمرانی و غیر عمرانی در مناطق محروم به مردم خدمات می دهد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا توزیع بسته های معیشتی، آموزشی، اهدای جهیزیه و کمک های مومنانه را بخشی از خدمات غیرعمرانی انجام شده عنوان و تصریح کرد: هر چند نمود و بروز بسیاری از این اقدامات غیر عمرانی در زمان کرونا بود اما به گفته و تاکید رهبری در خصوص تداوم این اقدامات بعد از کرونا این روند به صورت روزانه توسط گروه های جهادی و البته با همراهی خیران انجام می‌شوند.

فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

وی افزود: ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد چهار هزار گروه پای کار و فعال با حضور همه اقشار عمومی و تخصصی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و اقدامات آنها منحصر به ایام خاصی چون هفته بسیج نیست و در طول سال انجام می شود هر چند هفته بسیج امسال مجموعه ای از این خدمات تحت عنوان رزمایش جهادگران فاطمی ۲ با حضور یکهزار و ۶۲ گروه جهادی در ۱۲عرصه ارائه شدند.

ملک لو اظهار داشت: در این رزمایش ۱۰ روزه فعالیت های عمرانی، سلامت، کشاورزی، بهداشتی و خدماتی همچون توزیع لوازم التحریر، آزادی زندانی، آموزشی و تحصیلی، جهاد تبیین، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و عرصه های اجتماعی انجام شد که برگزاری نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی با توجه به قطبیت نقاط مختلف استان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی از آن جمله بود و تولیدات کارگاه های تجهیز شده و آموزش دیده توسط بسیج سازندگی در فرهنگسرای الغدیر تبریز ارائه شد و مردم به صورت بدون واسطه خرید کردند.

آبرسانی به ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی توسط بسیج

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت های عمرانی بسیج سازندگی بسیار گسترده است، گفت: در این حوزه چهار طرح در سطح ملی را در دست اجرا داریم و اعتبارات و مصالح آن به صورت کشوری تامین می شود که بسیج آبرسانی به ۱۲۱ روستا با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ۳۰ ماه یکی از این طرح هاست که با ساخت سه مجتمع واقع در شهرهای خداآفرین، ورزقان و هشترود در دست اجراست.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: پیشرفت این طرح نزدیک به ۴۰ درصد و دلیل آن نیز عدم تامین به موقع اعتبارات و مصالح است والا برآورد ما اجرای یک ساله بود و البته منابع و اعتبارات آن با توجه به شرایط تورم قابل افزایش است و حتی تا ۵۰۰ روستا نیز طرح مطالعاتی انجام شده و در برنامه بلند مدت برای هریس و چاراویماق نیز قابلیت و امکان اجرا دارد به گونه ای که در خداآفرین منبعی دو هزار لیتری ساخته شده و حتی تا چهار برابر روستاهای منطقه را می توان. پوشش دهد.

ساخت ۲۸۶۹ واحد مسکونی توسط بسیج در سهند

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه بین بسیج سازندگی و شرکت عمران سهند برای ساخت دو هزار و ۸۶۹ واحد در قالب نهضت ملی مسکن اظهار داشت: این تفاهم نامه اواخر بهمن ۱۴۰۰ منعقد شده و بر اساس آن مساکن مورد تفاهم در سه سال در فاز چهار شهر جدید سهند ساخته خواهند شد و کارگاه این طرح بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان مرکزی کارگاهی نمونه در سطح کشور است.

ملک لو خاطر نشان شد: در حال حاضر با فعالیت هشت گروه جهادی کار اجرایی دو هزار واحد با نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده و مابقی نیز در مرحله تامین زمین هستند و با توجه به تجربه مسکن مهر با هماهنگی تمام دستگاه های خدمات رسان به دنبال ساخت واحدهایی با بهترین کیفیت هستیم.

وی توزیع قیر رایگان از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ را دیگر طرح ملی بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: بر این اساس چهار هزار و ۴۵۸ تن قیر دولتی جذب شده و در آسفالت راه های روستایی، بین مزارع، مسیرهای منتهی به مزار شهدا و آسفالت محوطه پاسگاه ها، پایگاه ها و کارگاه های بسیج سازندگی مورد استفاده قرار گرفته که در این زمینه همه دستگاه های مرتبط با حضور گروه های جهادی پای کار آمدند و سال ۱۴۰۱ نیز این طرح با افزایش تناژ و محل مصارف ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خدا اجرتون بده!!
  • ح IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    برعندازا چطور؟؟ کجا رو آباد کردن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس