تمامی کارگران ساختمانی بیمه تامین اجتماعی می شوند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه منابع لازم برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی در صندوق جداگانه‌ای نگهداری می‌شود، از پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی پشت نوبتی خبر داد.

به گزارش مشرق، میرهاشم موسوی، اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را از دستاوردهای ارزشمند مجلس یازدهم دانست و در تشریح نحوه تامین اعتبارات لازم برای اجرای آن، گفت: با عنایتی که مجلس در اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی داشت، طبق محاسبه‌ای که انجام دادیم، برآوردمان این است حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در صندوق بیمه کارگران ساختمانی که معادل ۲۰ درصد سهم کارفرما باید می‌شد کسری منابع وجود داشته است که با این اصلاح اعمال شده، پیش‌بینی می‌شود که این میزان کسری منابع برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار است برابر با این مصوبه، حساب صندوق بیمه کارگران ساختمانی جداگانه نگهداری شود و ما به مرور با استفاده از منابع موجود در این صندوق، محاسبات بیمه‌ای را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: ما بعد از تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان و ابلاغ آن، در فرآیند اجرا تمام پشت نوبتی‌های بیمه کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    آره جون عمه ات، بیمه می شوند؛ ما که بیمه بودیم به زور آمدید و بیمۀ مان را قطع کردید؛ همه اش به خاطر این بود که یک چند ماهی کار گیرمان نمی آمد. بهانۀ تان هم این بود که چون کار گیرت نمی آید لابُد کارگر ساختمانی نیستی. کارگر ساختمانی که همیشه سر کار نیست؛ یک یا دو ماه هست در عوضش چند ماه نیست. بیمۀ بیکاری هم که بهمون تلعق نمی گرفت. دفترچه اش هم که 2 ریال هم ارزش نداشت؛ همه اش باید داروها را با نرخ آزاد خرید می کردیم. توی این اوضاع بل بشو هم یک ادارۀ الکی تأسیس شده بود با عنوان «خانۀ کارگر» که به بهانۀ دفاع از حقوق کارگر، جیب کارگران بی چاره را خالی می کرد و هیچ گونه خدماتی هم بهشون ارائه نمی کرد؛ فقط کارش شده بود پول گرفتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس