کد خبر 1444129
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
بیمار بدون نسخه پزشک مشمول یارانه دارو نمی شود

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، یارانه دارو از طریق بیمه به بیماران تعلق می گیرد، گفت: بدون نسخه پزشک، یارانه دارو به مراجعه کننده تعلق نمی گیرد.

به گزارش مشرق، محمد پیکانپور، با اشاره به اینکه اجرای طرح دارویار، یارانه دارو از طریق بیمه به بیماران تعلق می گیرد، گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی از مسیر نسخه پزشک متوجه بیماران نیست.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت دارو به دلیل افزایش چشمگیر هزینه نهاده‌های تولید، دستمزد، سربار و سایر هزینه‌ها، یک امر طبیعی است اما با سیاست گذاری های طرح دارویار، این افزایش قیمت ها از جیب بیمار پرداخت نمی شود.

پیکانپور افزود: هرگونه افزایش قیمت دارو متوجه بیمار نیست، چراکه یارانه دارو به انتهای زنجیره منتقل شده و مابه‌التفاوت ارزی در اختیار بیمه ها قرار می گیرد، بیمار با ارائه نسخه پزشک مشمول یارانه دارو بوده و بدون تغییر پرداختی داروی خود را تهیه می کند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با اشاره با کاهش قیمت برخی اقلام دارویی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ قلم دارو پس از اجرای طرح دارویار، ۲ تا ۸۲ درصد کاهش قیمت داشتند.

پیکانپور خاطرنشان کرد: طبیعتاً بدون ارائه نسخه پزشک، یارانه دارو به مراجعه کننده تعلق نمی گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موسی پتده US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مگر یارانه میدید آهان حالا یادم اومد دلاری قیمتش ۱۵۰۰ تومان بود .شده ۴۰۰۰۰ تومان اونومیگید تاوان سیاست های غلط شما را مردم باید بدن .مردم عصبانی کردین این وضعش همه جه تظاهرات و بترسید از روزی که از این بدتر نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس