محمد جواد پاینده

کارشناس ورزشی شبکه العالم معتقد است تیم ملی مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ بخشی از گفتمان و فرهنگی اسلامی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، محمد جواد پاینده در برنامه ورزشی "وار" شبکه العالم و در تحلیل عملکرد تیم های آفریقایی حاضر در جام جهانی قطر گفت:پیش از ابعاد فنی باید فرهنگ و گفتمان اسلامی تیم ملی مراکش نماینده موفق جهان اسلام در رقابت های جام جهانی را مورد بررسی قرار بدهیم که زیباترین صحنه های تاریخ جام جهان را خلق کرده است.

پاینده اضافه کرد:بازیکنان مراکش دقایقی قبل از ورود به زمین دعا می خوانند و از خدا طلب یاری می کنند، بعد از پیروزی در مسابقه خداوند را شکر می کنند. زیباترین تصاویر در شادی های صمیمی بازیکنان این تیم در کنار مادران محجبه به ثبت رسیده حتی بازیکن مراکش بعد از شادی در کنار مادرش حجاب او را مرتب می کند. در همه بازی ها پرچم فلسطین در بین بازیکنان و تماشاگران مراکش دیده می شود و فرهنگ اسلامی در مسیر موفقیت های این تیم به زیبایی دیده می شود.

فرهنگ اسلامی عامل اتحاد و انسجام مراکش است

کارشناس تلویزیون العالم اضافه کرد:بسیار زیبا و جالب توجه است که همه این اتفاقات در زمان میزبانی یک کشور اسلامی از جام جهانی روی می دهد و حالا پرچم فلسطین به نماد وحدت و انسجام هواداران تیم ملی مراکش و حتی اعضای این تیم مبدل شده است. جالب است که بسیاری از بازیکنان مراکش و حتی سرمربی این تیم متولد در یک کشور اروپایی هستند ، بعضی از آنها در فرانسه یا اسپانیا به دنیا آمده اند حتی تماشاگران مراکش حالا از تمامی کشورهای اسلامی ، عربی و آفریقایی در کنار هم قرار گرفته اند و پرچم فلسطین به نماد و عامل اتحاد همه آنها تبدیل شده است. در واقع فرهنگ اسلامی عامل اتحاد و انسجام مراکش است. تیمی که از روی نیمکت تا داخل زمین تا بین بازیکنان و اعضای کادر فنی یکدل و متحد برای رسیدن به یک هدف تلاش می کند و تا امروز درخشان ترین تیم حاضر در جام جهانی بوده که زیباترین تصاویر را خلق کرده است.

پاینده در پایان گفت:مراکش در مرحله نیمه نهایی کار بسیار سختی خواهد داشت و ممکن است نتواند مقابل فرانسه به پیروزی برسد اما این تیم تا همین امروز کار بزرگ خودش را انجام داده و تاریخ ساز ظاهر شده است. مراکش ۲۰۲۲ هرگز فراموش نخواهد شد، تیمی که با دعای مادران مسلمان به اینجا رسیده ، باعث خوشحالی و افتخار امت اسلامی در سراسر جهان شده و در یادها برای همیشه ماندگار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 2
    عجب چرندیاتی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس