انهدام باند قاچاق سلاح در جنوب کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام یک باند قاچاق سلاح در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار عبدالرضا ناظری در مراسم بازدید از کشفیات سلاح و مهمات که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان استان برگزار شد، گفت: پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج موفق به انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات شده است.

او افزود: از این باند ۱۶ سلاح جنگی و ۳۲ خشاب جنگی کشف و یکی از اعضای آن دستگیر شد و همچنین خودرویی که این میزان سلاح و مهمات در آن جاسازی شده بود نیز کشف شده است.

سردار ناظری افزود: در سال گذشته کشفیات تپانچه بیش از ۸۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۲۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده است.

او بیان کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون ۶۲۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سردار ناظری اظهار کرد: در سال جاری دستگیری افرادی که در مراسم مختلف از جمله عروسی، نزاع‌ها و … مبادرت به تیراندازی ایذائی می‌کردند، نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات پلیس استان در کشف سلاح و مهمات غیرمجاز تقدیر کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: تلاشگران فراجا در استان کرمان با تلاش مضاعف خود توفیقات بسیار خوبی در زمینه کشف سلاح داشته‌اند و آخرین باند منهدم شده توسط پلیس استان مربوط به روز گذشته و در جنوب استان بوده است.

او تصریح کرد: با هوشیاری نیروی انتظامی مقادیر زیادی از این سلاح‌ها و مهمات کشف شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: سیاست دستگاه قضائی، تشدید برخورد با دارندگان سلاح و به ویژه سلاح‌های جنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان کرمان براساس قانون، برخورد شدید با دارندگان، فروشندگان و حاملان سلاح و مهمات غیر مجاز را در دستور کار دارد و بر این اساس، شعبات ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌ها برای رسیدگی و اعمال مجازات‌های بازدارنده در این حوزه تشکیل شده است.

او تاکید کرد: دستگاه قضائی استان کرمان مجازات حداکثری را برای جرایم حوزه نگهداری، حمل و قاچاق سلاح اعمال خواهد کرد تا درباره افرادی که به امنیت موجود استان خدشه وارد کرده و خطراتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند، مجازات بازدارنده اعمال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس