بیانیه حزب الله لبنان درباره عملیات ضد صهیونیستی قدس اشغالی

یکی از مقامات ارشد حزب الله هر گونه ارتباط این گروه با کشته شدن نظامی ایرلندی یونیفل در جنوب لبنان را رد کرد و خواستار اجازه دادن به سرویس‌های امنیتی برای بررسی حادثه

به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، «وفیق صفا» مسئول واحد هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله، کشته شدن یک نظامی ایرلندی در جنوب لبنان را به نیروهای یونیفل تسلیت گفت و خواستار آن شد که حزب‌الله در این حادثه متهم شناخته نشود و تحقیقات برای روشن شدن این حادثه به نیروهای امنیتی واگذار شود.

بر اساس این گزارش، این مقام ارشد حزب الله در مصاحبه با خبرگزاری رویترز خواستار اجازه دادن به سرویس‌های امنیتی برای بررسی حادثه ناخواسته ای شد که بین اهالی منطقه‌ای نزدیک صیدا و اعضای یونیفل رخ داده است. وی همچنین درگذشت این سرباز ایرلندی را به یونیفل تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

این موضع حزب الله در حالی است که نجیب میقاتی، رئیس دولت موقت لبنان نیز از طرفین خواست تا در این مرحله حساس، خرد و صبر نشان دهند. و او همچنین تأسف عمیق خود را از حادثه‌ای که گشتی ایرلندی نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان در معرض آن قرار گرفت، ابراز کرد.

وزارت امور خارجه لبنان نیز به نوبه خود حادثه‌ای را که نیروهای یونیفل در معرض آن قرار گرفتند، محکوم و بر اهمیت حفظ امنیت نیروهای بین المللی فعال در لبنان تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که همراه با تمام مقامات ذیربط لبنان و یونیفل تحقیقاتی را که این نیروها درباره حادثه آغاز کرده است، به دقت و با توجه دنبال می‌کند تا بتواند عوامل آن را پاسخگو کند.

وزارت دفاع ایرلند امروز پنج شنبه از کشته شدن یک نظامی این کشور در چارچوب نیروهای پاسدار صلح در جنوب لبنان (یونیفل) و زخمی شدن سه تَن دیگر در پی تیراندازی به کاروان آنها خبر داد.

سخنگوی یونیفل نیز در بیانیه‌ای کشته شدن یکی از اعضای خود و زخمی شدن شماری دیگر را در «حادثه‌ای در جنوب بیروت که جزئیات آن هنوز مشخص نیست» تأیید و اعلام کرد: ما در حال هماهنگی با ارتش لبنان هستیم و تحقیقات را درباره این حادثه آغاز کرده ایم تا مشخص شود دقیقاً چه اتفاقی در شهرک العاقبیه افتاده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    4 0
    ایرلند داشت از سیاست های غرب انتقاد میکرد و از فلسطین دفاع حالا یه ایرلندی رو کشتن انداختن گردن حزب الله! رسانه ها باید رک و واضح بگن که این کار اسرائیله برای در انداختن ایرلند با محور مقاومت و حزب الله بچه نیست که نظامی حافظ صلح اونم اهل کشوری که در دفاع از فلسطین از غرب‌ انتقاد کرده رو بکشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس