انگلیس: در ۹۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ نهاد و فرد ایرانی را تحریم کردیم

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که در سه ماه گذشته در بحبوحه اغتشاشات بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش مشرق، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد در جریان اغتشاشات اخیر در ایران بیش از ۳۰۰ نهاد و فرد ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سه ماه پیش در چنین روزی مهسا امینی بعد از دستگیری توسط 'پلیس اخلاق' [پلیس امنیت اجتماعی] ایران فوت کرد.

از آن موقع ما بیش از ۴۰ مقام ایرانی را تحریم کرده‌ایم. درمجموع، بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد، از جمله تمامیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم.»

دولت انگلیس از زمان آغاز اغتشاشات در ایران تلاش کرده از طریق اعمال تحریم، موضع‌گیری‌های رسانه‌ای و اقدامات ایران به عنوان بخشی از جنگ ترکیبی غرب علیه ایران عمل کند.

تحلیلگران در ایران پیش از این گفته‌اند اغتشاشات می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 1
    کاش اندازه ای که به فکر ایران هستید به فکر کشور خودتون بودین. اعتصابات و اعتراضات توی ایران مجازیه توی انگلیس واقعی
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    جیمز کولی از نوادگان برده ها حالا برای ملت همیشه آزاد ایرانی شاخ و شانه میکشه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 1
    لعنت بر وطن فروش هایی که با مقامات انگلیسی فقط خنده تحویل می دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس