کد خبر 1446760
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
حسین شریعتمداری نمایه

متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: سه روز قبل (۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱) آقای محقق‌داماد نامه سرگشاده‌ای را که خطاب به جامعه قضات کشور نوشته‌بود، منتشر کرد.

این نامه که بلافاصله بعد از انتشار با استقبال گسترده رسانه‌های تابلودار دشمن نظیر B B C فارسی، VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب روبه‌رو شد، اگرچه از جایگاه یک روحانی حقوقدان و ظاهراً خطاب به قضات کشور نوشته شده است ولی مروری - هرچند گذرا - بر متن نامه و زمان انتشار آن به وضوح نشان می‌دهد، که در آن از مباحث فقهی و حقوقی خبر چندانی نیست و متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است! در این‌باره اشاره به چند نکته ضروری است و امید است جناب محقق‌داماد پاسخ قابل قبولی برای آن داشته باشند. بخوانید!

۱- آقای محقق داماد در نامه خود خطاب به قضات آورده‌اند: «‌در این ایام که کشورمان با بحران ناآرامی مواجه است و تمام مشکلاتی که موجباتش را ناتوانی دولت‌ها فراهم ساخته‌اند امروز به دامن دستگاه قضایی سرازیر شده، قضات کشورمان را با امتحانی عظیم روبه‌رو ساخته است. امتحانی که ناظرین آن عموم آحاد ملت ایران و داور نهایی آن پروردگار متعال است. الیس‌الله باحکم الحاکمین‎!‎».

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، در این بخش از نامه به رعایت عدالت در قضاوت توصیه شده است که توصیه‌ای بجا و بایسته است ولی، اولاً؛ تاکید بر رعایت عدالت در قضاوت به عناوینی نظیر آیت‌الله، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و... نیازی ندارد بلکه این توصیه‌ها از مسائل و امور بدیهی است که از هر کس دیگری نیز انتظار می‌رود.

ثانیاً؛ چرا حالا که پای محاکمه اغتشاشگران و قاتلان مردم بی‌دفاع و رسیدگی به جنایات وحشیانه آنها در میان است به فکر رعایت عدالت افتاده‌اید؟! در بحبوحه اغتشاش و در حالی که آشوبگران اجاره‌ای در فلان نقطه گلوی پلیس را می‌بریدند! با چاقو به پلیس حمله می‌کردند! روی بدن بسیجیان بنزین می‌ریختند و جسم پاک و مطهر آنها را به آتش می‌کشیدند! مردم کوچه و بازار را به قتل می‌رساندند! آمبولانس‌های حامل بیمار را متوقف کرده و آتش می‌زدند! اموال عمومی را به آتش می‌کشیدند، به مسجد و حسینیه حمله می‌کردند!‌، قرآن‌ها را می‌سوزاندند! با ضرب و شتم چادر و روسری از سر زن محجبه بر می‌داشتند! زائران حرم مطهر شاهچراغ را قتل عام می‌کردند! و... حضرتعالی کجا تشریف داشتید؟! و چرا نگران اجرای عدالت نبودید؟!

۲- فرض محال که محال نیست! هست؟! حالا فرض می‌کنیم که جنابعالی در اوج اغتشاش‌ها و جنایات وحشیانه اغتشاشگران در ایران نبوده‌اید! و روح لطیف! و وجدان عدالت‌طلبتان از همه آن جنایات بی‌خبر بوده است! ولی حالا که به اصطلاح وجدانتان بیدار شده و نگران اجرای عدالت شده‌اید، چرا به هیچیک از جنایات اغتشاشگران کمترین اشاره‌ای نفرموده‌اید؟!

چرا در نامه سرگشاده‌تان از شکنجه‌های قرون وسطایی قاتلان داعش‌مسلک بر جسم مطهر شهید آرمان علی‌وردی سخنی نگفته‌اید و به اوج قساوت آشوبگران در به شهادت رساندن آن طلبه پاک کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! آیا از شهادت مظلومانه شهید روح‌الله عجمیان در اتوبان کرج خبر نداشتید؟! آیا نمی‌دانستید که عده‌ای از آشوبگران حرامی با مشت و لگد و چاقو و قمه به جان او افتاده و آن کارگر ساده را که غیر از تعهد به اسلام و انقلاب جرمی نداشت به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسانده‌اند؟!

جناب محقق‌داماد! چرا در نامه سرگشاده خود که به اصطلاح خطاب به قضات کشورمان نوشته‌اید و قبل از ارسال برای قضات، از کشکول چندرنگ B B C و VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب سر برآورده است! درباره این جنایت و عاملان شهادت مظلومانه شهید عجمیان لام تا کام سخنی نگفته و قلمی نچرخانده‌اید؟! حتماً می‌دانید که پدر آن شهید چند سال در جبهه‌های نبرد به دفاع از وجب به وجب خاک ایران و جان و مال و نوامیس مردم این مرزوبوم از جمله شما، مشغول بوده است.

راستی در آن هنگامه خون و دود و آتش حضرتعالی کجا تشریف داشتید که در نامه کذایی خود حتی یک دفاع خشک و خالی از آن شهید و خانواده بزرگوارش را لازم ندیده‌اید؟!

۳- جناب آقای محقق داماد! علاوه‌بر این پرسش که چرا در قبال آنهمه جنایت آشوبگران سکوت کرده بودید، دو سؤال دیگر نیز از محضر جنابعالی مطرح است.

اول؛ آن که چرا دقیقاً هنگامی که نوبت به مجازات عاملان آشوب‌های وحشیانه و قصاص قاتلان رسیده است، احساسات عدالتخواهانه شما بیدار شده و توصیه به اجرای عدالت می‌فرمایید؟!

دوم، این که؛ چرا توصیه جنابعالی با قیل‌وقال مقامات رسمی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و رسانه‌های ضدانقلاب و تحت مدیریت بیگانگان درباره مجازات عاملان جنایت و مخالفت با قصاص قاتلان همزمان است؟! آیا به نظر حضرتعالی می‌توان این همزمانی را تصادفی دانست؟!

۴- حضرت آقای محقق داماد! شما یک شخصیت روحانی و استاد حقوق هستید و به یقین می‌دانید که مجازات جنایتکاران در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا به رسمیت شناخته شده است آیا حکم قصاص را نفی می‌فرمایید؟! ممکن است بگویید که جنابعالی فقط به رعایت عدالت در قضاوت توصیه کرده‌اید! قبول! ولی چرا از جنایات آشوبگران و قتل و جرح مردم بی‌گناه از سوی آنها کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! توصیه به عدالت که نمی‌تواند و نباید یکطرفه باشد؟ می‌تواند؟! به یقین پاسخ منفی است!

۵- جنابعالی و یا احتمالاً کسانی که نوشتن آن نامه را به شما توصیه کرده‌اند به ترفند «‌حرکت از پله دوم»! متوسل شده‌اند. ترفندی ظالمانه و به غایت فریبکارانه! درباره این ترفند و چگونگی استفاده از آن مثالی می‌آوریم: تصور کنید شخصی از پنجره اتاقش به خیابان نگاه می‌کند و ناگهان شخصی را می‌بیند که خودش را به شخص دیگری رسانده و سیلی محکمی بیخ گوش او می‌زند! در این حالت به طور طبیعی وجدان و احساسات کسی که ناظر این صحنه است جریحه‌دار می‌شود و اگر توان مجازات سیلی زننده را نداشته باشد، دست‌کم آن که بر مظلومیت شخص سیلی خورده تاسف می‌خورد! حالا اگر معلوم شود شخص سیلی خورده در چند خیابان آنطرف‌تر با قمه و چاقو به جان شخص دیگری افتاده و دل و روده او را بیرون ریخته است! چه احساسی به ناظر صحنه دست می‌دهد؟! آیا همچنان از شخص سیلی خورده حمایت می‌کند؟! و یا عدالت را در آن می‌بیند که وی به اشد مجازات برسد و یا لااقل به‌اندازه جنایتی که مرتکب شده است، مجازات شود؟! جناب محقق داماد، در نامه شما - شاید بی‌آن‌که جنابعالی بدانید- از این ترفند استفاده شده و از پله اول ماجرا که جنایت‌های وحشیانه آشوبگران و قتل انسان‌های بی‌گناه از سوی قاتلان اجاره‌ای است سخنی به میان نیامده است!

و بالاخره، بی‌حساب نیست که نامه آقای محقق‌داماد بلافاصله بعد از انتشار از سوی رسانه‌های تابلودار دشمن با استقبال فراوان و کف و سوت آنها روبه‌رو شده و به تیتر و خبر اول تبدیل می‌شود!

... و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 47
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    50 48
    درود برشرفت حرف حق زدی آیا این عدالت است که کسانی که شهید دادند مصدوم شدند خسازت مالی وجانی ازاغتشاشات عایدشان شد کجای عدالت است که ازحق شرعی وقانونی شان بگذرند
    • DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      حالا این محقق داماد ، دامادِ کی هَ ؟ اگه اینطور که در باره اغتشاشیون مغرضانه یکطرفه و ظالمانه در مورد شهدای مظلوم امنیت تحقیق کرده و حکم داده همینطور هم تحقیق کرده باشه قبل از داماد شدنش که واویلاست. یا اونجا چون به نفع خودش بوده در جهت منافعش درست به نفع خودش تحقیق کرده شده امید دانا منظور محقق داماد. ایشون مثلا از آقای منتظری گنده تره ؟
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      به ضرس قاطع میگم آرژانتین امشب قهرمان جهان خواهد شد
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      چرا یک دونه بچه دارد؟
  • CA ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    70 27
    احسنت بر حاج حسین شریعتمداری
  • حسین IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    34 15
    داماد محقق جواب بده توکسی هستی از این انقلاب سود فراوانی بردی شاید هم اولین فرد باشی سمت‌های نون و آب دارد رابشمار بعد بیا نامه به اصطلاح سر گشاد بخش کن به ترس از خدا
  • اصلانی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    30 13
    با این که محقق داماد استاد نا آشنایی است ولی نقد آقای شریعتمداری هم قابل تامل و بجا بود، چرا آقایان فقط از حق وحقوق متهمان ومجرمان دفاع می‌کنند، آیا مردم عادی که زندگی‌شان با آشوبها به هم ریخته حق وحقوقی ندارند؟ آیا اولیای دم حق وحقوقی ندارند؟ آیا کسانی که قربانی خشوبت آشوب لبان شده اند وجان خود را ازدست داده حق حیات نداشتند؟
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    30 14
    این داماد سیاست باز کدخداپرست غربگرا روی عمر و عاص را سفید کرده است.
  • انسان IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    34 22
    درود بر حاج حسین خدایا این سرباز هوشیار انقلاب اسلامی را حفظ کن
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    34 6
    اینها دزد لباس پیامبر و غارتگر افکار پاک شیعیان هستند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    16 10
    حسین شریعتمداری
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    26 8
    جناب آقای شریعتمداری آقای محقق داماد میداند چه بگوید که به مذاق یزید خوش بیاید. طبیعتاً خوشحالی VOA ، BBC و بقیه در راستای خوشحالی یزید است . و ضمناً کسانی که در راستای دفاع از شرف و حیثیت کشور و مردم به شهات رسیده اند برایشان اهمیتی ندارد و فقط نگران هستند مبادا خاطر خطیر یزید و هوادارانشان مکدر شود که صد البته با حمایت جانانه امثال محقق داماد که خداوند تبارک و تعالی ایشان را در آخرت با یزیدیان محشور کند این جماعت با همراهی محقق داماد موقتاً روحیشان تقئیت شود . به امید روسیاهی خیانتکاران فاسد در لباس روحانیت ان شاء الله
  • US ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    25 7
    آقای محقق داماد شوهر خواهر لاریجانی هاست و دخترش مقیم امریکاست دختر باقر لاریجانی به نام آنسه اردشیر لاریجانی ساکن امریکا و پسرش به نام ادریس از دوره دبیرستان ساکن کانادا بوده است دختر علی لاریجانی ساکن امریکا فرزندان فاضل لاریجانی ساکن اروپا و کانادا و پسرهای محمد جواد لاریجانی ساکن انگلیس هستند . از همین جا متوجه میشوید این خانواده چرا این جوری موضع میگیرند
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    36 7
    عدالت آنست که برای یکبار هم که شده امثال محقق داماد که نظرات مثلا فقهیشان ضد عدالت و در جهت حمایت از پیروان شیطان بزرگ است محاکمه و مجازات شوند .
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 5
    حق
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    27 5
    مواد قانونی صراحت و وضوح لازم در مجازات را دارند. آقای محقق بهتر است بجای قضات به اغتشاشگران بیانیه بدهد و اعلام بکند که در قانون مجازات هر کس خیابان ببندد و به روی مردم قمه بکشد و مردم و پلیس را مثله بکند اعدام است.
  • DE ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    6 25
    اندازه وزنت صحبت کن.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      26 5
      جناب ترازو دار - شما دالاندار سرای خشونت اغتشاش گران هسیتی - سردبیر بزرگ و برجسته روزنامه کیهان مثل سردار قلم حاح حسن شریعتمدای وزنه ای هستند که تو نمی توانی ترازوی عیار سنجی اورا بخوانی .
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      ما هم به این محقق داماد همینو میگیم، حالیش نمیشه، عین بقیهٔ غربگداها خنگه دیگه، کاریش نمیشه کرد!!!
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    30 9
    احسنت
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 9
    دلیلش واضحه ، شما ها همه ی دلخوری ها و تعارضات رو تقلیل به چند مزدور کف خیابان میدید و همه ی تلاشتون اینه که بگید مردم نیستند ، خوبه که حالا دستگاه های اطلاعاتی بیانیه دادند و نوشتند که دشمن بر سر کم کاریها و اشتباه های داخلی سوار شد و موج سواری کرد ، خب معلومه که یه عده جوان کم عقل هم احساساتی بشن ...تا قبل از این اغتشاشات روزی نبود که اوباش تو روز روشن از ناموس مردم زور گیری با قمه نکنند،،چند نفرشون اعدام شدند؟؟؟ اونها محارب نبودند ؟؟؟ وقتی در اون موقع ها در مقابل هشتک اعدام نکنید سلبریتیها کم آوردین و با دزدها برخورد نکردین ، سوال اینه که حالا که جنگ روایتها هم در جامعه غالب شده ، بیشتر باید در اجرای حدود دقت کرد ، چه بی بی سی و چه مذهبی های داخلی خوششون بیاد یا بدشون بیاد...
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 1
      محارب محارب است
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    21 5
    سردار قلم چه موشکافانه نوشته ای...
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    31 5
    این آقای محقق داماد عدالت را در نگارش رعایت نکرد و دیگران را به تقوای الهی ورعایت عدالت دعوت می کند. آقای محترم محقق داماد اگر گرگی داین میان آزاد شود و به خون آشامی ودریدن درجامعه ادامه دهد آیا عین عدالت است ؟
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    22 4
    در عجبم چرا دراین نامه از شهدای مظلوم شهید علی وردی عزیز و نحوه ی شهادت جگرسوز شهید عجمیان سخنی به میان نیامده حتی نیم اشاره ای هم نشده حتما اینها جزء عدالت نگارنده است؟
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    15 4
    آقای محقق داماد عدالت گرفتن یقه ی اصلاح طلبان مغرض آشوب طلب وزیر آبی رو خائن وکشاندن آنها به دادگاه است
  • هادی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    7 4
    قاضی نباید براساس احساسات تلقینی تصمیم بگیرد ورای صادر کند . این آقا خوب گفته ولی فقط از خودش گفته اگه راست می گه چرا یه حرف از شهدایی که قربانی این اغتشاشات شدند حرفی نزد
  • US ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    19 3
    امام خمينى رحمت االله عليه دل پر خونى از دست اين نوع علامه بسر ها داشت و ما همچنان دلمان از دست آنها پر خون است. ؛ بلى چو دزدى با چراغ آيد ...گزيده تر بر كالا؛.. در وصف اين نوع آخوند ها صادق است. ما در تاريخ از اين نوع آخوند ها فراوان داريم. اما: آقاى شريعتمدارى اين كه ميگوئيد حالا كه نظام دارد آن جنايت كاران را مجازات ميكند و...؛ مردم هنوز منتظر مجازات آن قاتلين و سلبريتى هاى محارب هستند و هنوز خبرى نيست؛ آن مجازات ها كه شما ميگوئيد كجا است كه ما خبر نداريم.لابد شما نميدانيد كه مرد از مماشات نظام در مقابل اين محاربين و قاتلين سخت عصبانى هستند.آن دكتر قاتل كى إعدام خواهد شد؟
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    17 3
    خدایا منافقین را لعنت کن
  • قدرت IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    21 3
    اغتشاشگران و جانیان دو سه ماه اخیر، تیمهای تخریب تربیت شده منافقان و التقاطیهای اصلاح طلب هستن. کارفرمایان پلید وقتی عمال خود را در خطر میبینن، مجبور میشن که رخ نشان بدن. رفرنس آن پیام خاتمی، بعد از نفس افتادن عوامل و یا اراجیف معین ملعون و یا همین آخوند به اصطلاح حقوقدانه. این آخری احتمالا از عوامل جو گیر و تحریک شده ملعونین اصلاح چی هست.
  • CA ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    19 2
    مثل سال ۸۸ اصلاحطلب‌ها فتنه رو بپا کردن و حالا خودشون رو طرفدار مردم جا میزنن.
  • NL ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 5
    این آدم هر چی میگه و هر کاری میکنه در جهت منافع اسراعیله . در تعجبم از مشرق که هنوز حرف های این آدم را منتشر می کنه. الی کوهن ایران
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    11 3
    محقق داماد دنبال گرین کارت یا دنبال مقبولیت قشر دیگر است وگرنه که همه میدونندخاطی و اغتشاشگر باید محاکمه بشن
  • ایران قوی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    این جماعت نوکر و برده غرب هستند و چشم و گوشش رو به این وقایع بستن یهنی نمیدونند که کشتن و زخمی کردن و یتیم کردن و سوزوندن نه این چیزها با این خبرگزاری ها و دنیای انترنت چیزی نیست که کسی ندونه اما این جماعت خودشون و به کر و کوری زدن
  • AT ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 8
    دقیقه ۹۰ تمام شد، رفتی تو وقت اضافه، ای ج.ا همین امروز اعلام علنی کن
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      فوتبال زیادتماشا کن
  • سعید IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 15
    این شریعتمداری بازم شروع کرد
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      داماد شروع کرد
  • سید IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    19 1
    به یاد دارم که امام راحل یک بار در یک سخنرانی پیرامون اخلاق و مؤمن و عالِم فرمودند که گاه می شود که علم یک عالم حجاب او می شود تا وی را به راه انحراف بکشد! کاش یکی این موضوع را به آقای محقق داماد یادآوری کند!
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    12 3
    و اي كاش شهدا و خسارت ديدگان از نزديكان شما بودن تا صداي عدالت خواهيتان واقعي تر باشد!
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    15 2
    درود بر جناب شریعتمداری. برخی بد امتحانی پس دادند در این زمانه و شرایط و این گونه هست که در آخرالزمان سره از ناسره غربال می شود...
  • عبدالله IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    افراد در حال غربال شدن هستند. معمم و غیر معمم ندارد. محقق داماد هم با این نوع رفتار و موضع گیری عاقبت خودشو نشون داد. ان شاءالله خدا از این افراد نگذره. و آبروی اونها را بیشتر ببره. محقق داماد با این حرکتش خودش رو رسوا کرد.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    12 5
    افرادی که دوران تحصیل یا بخشی از زندگیشان در خارج از کشور بوده توسط سرویس های جاسوسی خارجی جذب میشوند تا در بزنگاه های حساس و در صورت گرفتن پست و مقام مورد استفاده قرار بگیرند.
  • بختیار IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    18 0
    عالم خاعن به اسلام و ایران یعنی محقق داماد اصلاح طلب
  • ساس IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    چه تطهیر زیبایی! خرابکاری و ویرانگری دولتهای قبل گردن قوه قضاییه و قضات افتاده است
  • US ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 15
    والا با شما باشد ایران باید تنها در دنیا بماند!همه از دید این جناب بد هستند
  • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 21
    من کاری به نویسنده نامه ندارم چون نمیشناسمش اما با امثال تندروهای افراطی مثل شریعتمداری ها هیچ وقت ایران تو مسیر درست وارد نمیشه نمیدونم چقدر دیگه اما کاش مردم ما به خودشون بیان و برای اینده بچه هاشونم که شده یه تلاش درست انجام بدن
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 1
      خفه شو منافق
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 1
      سلام آلبانی. وحشیگری های 3ماهه میلیشیاتون جواب نداد. راستی امروز جیره تو خوردی؟
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 1
      افراطی تو هستی که خطوط خشونت راطی کزدی که گفتان عدالت خواهی وکشاندن جانی به میزمحاکمه را افراط گرایی می نامی
    • DE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 1
      من هم کاری به نویس انده این کامنت ندارم ولی همین را میدونم که چرا وقتی غش میکنی به نفع اراذل و اوباش و اصلاح طمعکاران غش میکنی لابد میخوای بگی اصلاحطمعکاران را هم نمیشناشی ؟؟؟؟ حالا برو برای آینده بچه هات فکر کن
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    29 5
    عجب اشتباهی کردی جناب داماد
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    اصلاح طلبان تهوع آور و رذل و وطن فروش مصداق واقعی منافقین هستند.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 1
    حرف حق جواب ندارد. آقای شریعتمداری چه توقعی دارید از جماعت نان به نرخ روز خور وطالب مقام وپست ..... .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 0
    حضرات علما لطفا بجای این افاضات ، لطفا روزهای آشوب و اغتشاش سری به خیابان بزنید بلکه متوجه بشید اینها که با نام مرددددم ازشون یاد میشه در رسانه های معاند چه اشخاصی هستند و چه اعمالی و چه گفتاری دارند
  • رضا.پ IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    شیرمادرحلال ونان پدرحلالت بادحاج حسین عزیزودوست داشتنی
  • فرید PK ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    6 3
    آقای شریعتمداری عزیز آن زمان در عشق اربابش آمریکا پیاله می می‌زدند وخوش بودن این ابلیسان نجاست خوار
  • مجتبی ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    13 4
    باید محقق داماد را به جرم محاربه اعدام کرد فقط اعدام
  • مجتبی ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    10 4
    باید محقق داماد را به جرم محاربه اعدام کرد فقط اعدام
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    13 2
    جناب داماد لطفا" به بندهای ۵گانه به تفکیک جواب دهید اگر جواب ندهید یعنی قبول کردید
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 29
    شريعتمداري تو حرف از حق نزن به گروه خوني نمي خوره
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    جناب محق داماد اتفاقا عدالت زمانی اجرا می گردد اغتشاش گرانی که امنیت مردم برهم زدن وباعث قتل وجنایت شدند به سزای اعمال خود برسند که اگر با این جانیان مماشات شود آن زمان است که عدالت اجرانشده وحقی ضایع شده جناب عالی چه حقوق دانی هستی بدون درنظر گرفتن تمام جوانب کار نظر می دهید
  • رضا IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    با درود و سلام به جناب استاد شریعتمداری؛ فقط آقای محقق داماد اگر حسن نیت دارد، جواب سوالهای ایشان را بدهد.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 1
    آقای شریعتمداری شما در جایگاهی نیستید که بتوانید از آقای محقق حتی ایراد بگیرید اکثریت ملت ایران هم شمارا میشناسند هم ایشان را.مطمئن باشید بجز اطرافیان وهم فکران کمی که دارید هیچکس از مردم شما وافکارتان را اصلا قبول ندارند
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    درود بر حاج حسین عزیز مرد با شرف و با غیرت و همیشه در میدان
  • مرصاد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    امام راحل ؛ همیشه از آخوندهای اینچنینی ، دل خونی داشت !!
  • بهرام/اهواز IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    سکانداری و فوت در آتش فتنه کار خائنان ب اسلام است طلحه زبیر در انقلاب ما هم کم نیست.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    لازمه و اقتضاء بیانیه های زنجیره ای مجمع مدرسین و محققین و عبدالله نوری و محقق داماد و.... انکار و رد احکام قطعی اسلام در باره قصاص و برخورد با محاربین و مفسدین است . در سال 58 که جبهه ملی درست مثل امروز این اقایان غربزده موسوم به اصلاح طلب لایحه قصاص را غیر انسانی دانستند امام خمینی (ره) انان را مرتد اعلام کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس