کد خبر 1446816
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
جزییات اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز درمانی خصوصی و دولتی

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی، جزییات اجرای طرح نسخه الکترونیک را در مراکز درمانی خصوصی و دولتی تشریح کرد.

به گزارش مشرق، شهرام غفاری در خصوص اجرای نسخ الکترونیک و مراکز درمانی گفت: در حال حاضر نسخه الکترونیک در بیش از ۹۹ درصد مراکز خصوصی و مطب‌های طرف قرارداد اجرایی می‌شود.

وی افزود: همچنین این طرح در ۹۵ درصد مراکز دانشگاهی، ۹۲ درصد مراکز غیردانشگاهی اجرایی می‌شود و در مجموع تاکنون ۹۵ درصد در مراکز درمانی طرف قرارداد طرح نسخه الکترونیکی اجرایی شده است.

غفاری با اشاره به اینکه در داروخانه‌ها نسخه الکترونیک ۹۵ درصد اجرایی شده است گفت: تعدادی از پزشکان طرف قرارداد تأمین اجتماعی نیستند و به همین دلیل این طرح را اجرا نمی‌کنند و در مراکز پاراکلینیک نیز ۸۳ درصد نسخ الکترونیک را پیاده می‌کنند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: به مراکز طرف قرارداد اعلام کردیم که در موارد استثنی و در صورتی که با مشکل مواجه شدند و یا امکان اجرای نسخ الکترونیکی نبود، همچنان از نسخ کاغذی استفاده کنند و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز این نسخ را از بیماران بپذیرند.

غفاری تأکید کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۵۴ داروخانه، ۴۴۴۹ آزمایشگاه، ۲۲۲۰ سونوگرافی، ۲۵۲۵ رادیولوژی، ۳۴۴ مرکز ام آر آی، ۶۰۰ مرکز دیالیز، ۳۰۰۰ فیزیوتراپ طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس