تاکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت آزادی زنان اسیر نزد داعش

مرجع عالیقدر شیعیان عراق با هیاتی از مقامات سازمان ملل متحد در شهر نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق امروز دوشنبه در دیدار با هیاتی از مقامات سازمان ملل متحد، ضمن تمجید از پیروزی بزرگ عراقی‌ها بر گروه تروریستی داعش، بر ضرورت آزادی زنان ایزدی و ترکمنی ، باقی مانده در اسارت این گروه تروریستی، تاکید کرد.

مرجع عالیقدر شیعیان عراق خواستار اتخاذ گام های موثر در رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از اقدامات گروه تروریستی داعش، به ویژه آوارگان و پناهندگان عراقی شد.

دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه‌ای در این باره ضمن اعلام جزئیات دیدار وی، عنوان کرد : آیت الله سیستانی با کریستین ریچر رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل در زمینه پیگیری جنایات گروه تروریستی داعش دیدار کرد و از خلاصه ای از اقدامات انجام شده توسط تیم تحقیق سازمان ملل مطلع شد.

براین اساس، آیت الله سیستانی در این دیدار از پیروزی بزرگ عراقی ها بر گروه تروریستی داعش که با به میدان آمدن آنها رقم خورد، به نیکی یاد کرد. وی ضمن تمجید از فداکاری های قهرمانانه مبارزان عراقی در رقم زدن این دستاورد عظیم تاریخی ، برای شهدا آرزوی رحمت الهی کرد.

مرجع عالیقدر شیعیان عراق تاکید کرد که اگر این پیروزی قاطع نبود، تعقیب و پیگرد عناصر داعش و مجازات آنها به دلیل جنایاتی که مرتکب شدند، ممکن نبود. جنایاتی گسترده که شامل قتل عام مردم بی گناه، اسارت، تجاوز و حتی تخریب آثار باستانی عراق شد.

آیت الله سیستانی ضمن تاکید بر لزوم رعایت کامل عدالت در اقدامات انجام شده در این زمینه، تاکید کرد: زنان ایزدی و ترکمنی باقی مانده در اسارت گروه تروریستی داعش در سوریه باید آزاد شوند و گام های موثری در زمینه حمایت از قربانیان، بازماندگان و آوارگان عراقی ناشی از جنایات این گروه تروریستی، اتخاذ گردد.

مرجع عالیقدر شیعیان عراق در پایان برای این تیم سازمان ملل در اجرای ماموریت های محوله شان ، آرزوی توفیق کرد. کریستین ریچر رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل در زمینه پیگیری جنایات گروه تروریستی داعش نیز پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری با حضور رسانه ها، از آیت الله سیستانی و نگاه مبتنی بر صلح و عدالت وی تمجید به عمل آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    البته این شاگرد بزرگوار ایت الله خویی جا داشت یادی هم از حمایتهای ایران میکردند.
  • عمو IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    چه باید گفت از عملکردهای اشتباه و انتظارات?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس