کد خبر 1446510
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
آمریکا سوریه

آمریکا پس از شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی خود در سوریه، همچون مار زخمی می‌ماند که فقط به دنبال ضربه زدن به مردم این کشور است و از هیچ توطئه‌ای علیه سوری‌ها فروگذار نمی‌کند.

به گزارش مشرق، از قرار معلوم تروریست های آمریکایی نمی خواهند دست از سر مردم سوریه بردارند و نقشه ها و توطئه های جدیدی علیه آسیب رساندن بیشتر به آنها در سر می پرورانند، توطئه هایی که هر روز با شیوه جدیدتری علیه مردم سوریه اعمال می شود و گویا تمامی ندارد.

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نظامیان آمریکایی (در اقدامی جدید علیه مردم سوریه) یک پایگاه نظامی جدید در شهر الرقه در شمال سوریه احداث کرده اند.

تارنمای دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن قرار دارد و مخالف دولت دمشق می باشد، اعلام کرده که احداث این پایگاه نظامی از سوی آمریکایی های (اشغالگر) در حالی صورت گرفته که سه سال می باشد، نظامیان ایالات متحده از شهر الرقه عقب نشینی کرده اند.

اعلام این خبر پس از آن مطرح می شود که ساخت باند فرودگاهی و پادگان استقرار لشکر ۱۷ تروریست های آمریکایی در نزدیکی شهر الرقه در آبانماه گذشته تکمیل شده است، البته در چند سال اخیر نظامیان و ماموران سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در شهر "الطبقه" از توابع استان رقه حضور دارند و مرکز آنها محلی برای اقدامات جاسوسی علیه سوری ها و نیروهای مستقر در منطقه می باشد.

تروریست های آمریکایی تمامی اقدامات نظامی و جاسوسی خود در الرقه را با کمک نیروهای دمکراتیک سوریه یا همان قسد که اکثر کُرد سوری هستند، انجام می دهند.

یکی از نکات قابل توجه در خصوص فعالیت اخیر تروریست های آمریکایی در الرقه که تا آذر ماه سال ۱۳۹۶ پایتخت سیاسی تروریست های داعش در دوران اشغال بود، حضور علنی نظامیان آمریکایی در این شهر با خودروهای حامل پرچم یانکی ها می باشد و این در حالی است که تروریست های آمریکایی پیش از این به صورت علنی در این شهر تحرک نداشتند و این مساله نشان می دهد که آمریکایی ها در حال انجام توطئه جدید می باشند.

با بمباران و گلوله باران شدید شمال سوریه توسط ارتش ترکیه در دو ماه اخیر و اعلام آنکارا از احتمال عملیات زمینی در این منطقه، پایگاه های نظامی آمریکا که در مناطقی همچون "تل ابیض- تل السمن، عین عیسی- الطبقه و الجزره قرار داشت، خارج شده و احتمالا بخش زیادی از تروریست های آمریکایی در پایگاه جدید الاحداث یانکی ها در الرقه مستقر خواهند شد و برنامه های جدید واشنگتن در سوریه پیگیری خواهند کرد.

حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده، تاکنون خسارت های بی شمار انسانی و مادی برای سوری ها داشته به حدی که بنا بر اعلام وزارت خارجه سوریه فقط خسارت های وارده آمریکا به صنعت نفت این کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم در مجموع حدود ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

وزارت خارجه سوریه درباره جزئیات خسارت های تروریست های آمریکایی اعلام کرده که «در نتیجه تجاوزگری های مستقیم نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن یعنی قَسَد، سوریه حدود ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به طور مستقیم و بیش از ۸۶ میلیارد دلار نیز به طور غیرمستقیم در بخش نفت (که منظور سرقت و تخریب منابع نفتی می باشد) خسارت دیده است که دمشق هفته گذشته این موضوع را طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرده است.

اهداف تروریست های آمریکایی از حضور در سوریه

از اسفندماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) که بحران سوریه آغاز و به جنگ بین المللی تبدیل شد، غربی ها به ویژه آمریکا با ایجاد، تجهیز، آموزش و تسلیح گروه های تروریستی و با هدف اصلی "تامین امنیت رژیم صهیونیستی" به صورت غیر مستقیم و بعضا مستقیم وارد نبرد سوریه شدند، نبردی که پس از سال ها به شکست گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – صهیونیستی و ترکیه ختم شد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نطامیان آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و کشتار مردم این کشور کردند.

از زمان ورود غیرقانونی تروریست های آمریکایی به سوریه، شبه نظامیان موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قَسَد) عملا زیر چتر آمریکایی ها قرار گرفتند و مطیع دستورات یانکی ها شدند؛ هرچند این گروه کُرد سوری هم اکنون و در گذشته با رژیم صهیونیستی ارتباط خوبی داشته و دارد، اما با حضور تروریست های آمریکایی در شمال شرق سوریه، قسد به زعم خود جان تازه ای گرفت، چرا که حکومت دمشق، در سال های اخیر به دلیل درگیری شدید با تروریست های تکفیری در سراسر این کشور، مقداری کُردهای سوری را به حال خود رها کرده ولی این مساله همیشگی نیست، بلکه با پیچیده شدن طومار تروریست ها در آخرین ایستگاه خود یعنی در استان ادلب و شمال حلب (شمال غرب سوریه)، بساط قَسَد و آمریکایی ها نیز در سوریه جمع خواهد شد.

دولت سوریه بارها با اعتراض به مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل برای حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه اعلام کرده که یانکی ها هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و آنها با کمک شبه نظامیان "قسد" این سرقت را ادامه می دهند، روندی غیرقانونی که در پنج سال گذشته ادامه داشته است.

هم اکنون آمریکا مانند مار زخمی در سوریه می باشد چراکه بازوی اصلی خود یعنی گروه تروریستی داعش را از دست داده است، هر چند گروه های کُردی همچون قسد در کنار آمریکایی ها قرار دارند و مطیع یانکی ها هستند، ولی آمریکا استفاده ای که از داعش می کرد، خیلی بیشتر از گروه های کُردی بود.

باید گفت که این مار زخمی به همین راحتی ها دست از سر مردم مظلوم سوریه بر نخواهد داشت، چرا که مزه پول های باد آورده از سرقت نفت سوری ها و گندم کشاورزان این کشور حسابی زیر دندان یانکی ها مزه کرده و خروج آمریکایی ها از سوریه به معنای شکست واقعی در سیاست های خاورمیانه ای واشنگتن می باشد.

ولی هدف اصلی حضور تروریست های آمریکایی در سوریه تامین امنیت رژیم صهیونیستی می باشد که ماموریت اصلی یانکی ها در این کشور نیز همین است از این رو مقامات واشنگتن به دلیل این که زیر بلیط و وام دار "لابی صهیونیسم" می باشند، مجبور هستند تا هر زمانی که صهیونیست ها دستور می دهند در سوریه حضور داشته باشند و به اقدامات ضدانسانی خود در این کشور ادامه دهند.

و یا به عبارت دیگر همانگونه که "جان کربی" هماهنگ کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، پیش از این اعلام کرده بود، کاخ سفید تصمیمی برای عقب‌نشینی از خاک سوریه ندارد و تحریم های این کشور را نیز کاهش نخواهد داد، به معنای دیگر یعنی سوری ها باید تروریست های آمریکایی را تحمل کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس