اعتراض سوری‌ها به حضور آمریکایی‌ها با برافراشتن پرچم سوریه

مردم مناطق شرق سوریه سه شنبه شب با به اهتزاز درآوردن پرچم ملی خود در پشت ساختمان یک مدرسه، ضمن غافلگیر کردن نیروهای آمریکایی و مزدوران کرد آنها، به حضور نظامیان ایالات متحده در این منطقه اعتراض کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری "اسپوتنیک" پس از دیده شدن پرچم سوریه در نزدیکی محل سکونت نظامیان آمریکایی در بزرگ ترین میدان نفتی در شرق سوریه (میدان عمر)، نیروهای آمریکا فراخوان داده و اقدام به جستجو برای عاملان این اقدام شدند که جستجوی آنان نتیجه‌ای نداشته است.

منابع محلی به این خبرگزاری گفته اند که گروهی از ساکنان دهستان "ذیبان" واعق در حومه شمال شرق دیرالزور، پرچم جمهوری عربی سوریه را برا مدارس این دهستان برافراشتند و حمایت خود را از دولت دمشق اعلام کردند و همزمان نیز به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) مورد حمایت واشنگتن اعتراض کنند.

دهستان ذیبان در غرب منطقه سبز قرار دارد که محل سکونت نظامیان ارتش آمریکا در میدان نفتی عمر است، شهری که پیش از اشغال آن توسط نظامیان ایالات متحده، محل سکونت کارگران سوری بوده است.

براساس گزارش منابع محلی سوریه، پس از برافراشته شدن پرچم سوریه، نیروهای آمریکایی از نیروهای قسد خواستند که پرچم را فورا پایین آورند و گروهی از آنان نیز برای یافتن عاملان این پرچم‌ها شروع به گشت زنی کردند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری ۱۲ مردادماه ۹۹ به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.

وزارت امورخارجه سوریه نیز توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت سرمایه های ملی و نفت کشور را ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    3 0
    آمریکا در خاور میانه چه غلطی می کنه؟ باید برن همون خلیج خوک ها.
    • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 0
      درسته ولی بلاخره خلیج فارسه یا خلیج عربی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس