شگرد دولت انگلیس در ترساندن مردم این کشور از کارکنان اعتصابی

دولت انگلیس متهم شد افکار عمومی را علیه اعتصاب کارکنان که به افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور و شرایط نامناسب شغلی معترضند، می‌ترساند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایندیپندنت نوشت اولیور داودن (Oliver Dowden)، عضو هیات دولت انگلیس، روز یکشنبه این هفته گفته بود اگر دستمزد کارکنان بخش عمومی کم نشود، هر خانوار انگلیسی باید هزار پوند بپردازد.

به نوشته این روزنامه، اکنون این وزیر انگلیسی به انتشار ارقام گمراه کننده، برای ترساندن مردم از اعتصابیون، از جمله پرستاران متهم شده است. به نوشته ایندیپندنت، رقم یکهزار پوند را وزیران دولت انگلیس مدام تکرار می‌کنند تا افکار عمومی را از اعتصاب کارکنان در این کشور بترسانند.

روزنامه ایندیپندنت افزود: سازمان‌هایی که به سرعت ادعاهای سیاسی را بررسی می‌کنند و نیز اندیشکده‌ها در انگلیس، همچون "موسسه مطالعات پولی" (Institute for Fiscal Studies)، ادعاهای وزیران دولت انگلیس را اغراق آمیز و غیر واقعی نامیده اند. در حالی که سالروز تولد حضرت عیسی (ع)، کریسمس و مراسم سال نو میلادی در راه است، اتحادیه‌های کارکنان در این کشور می‌گویند به علت بحران گرانی هزینه‌های زندگی و کمبود دستمزدها، چاره‌ای به جز اعتصاب برای اعضای این اتحادیه‌ها باقی نمانده است.

به گزارش رسانه‌های انگلیس، صبح امروز نشست ویژه هیات دولت انگلیس در مواقع اضطراری، موسوم به کبرا تشکیل خواهد شد تا برای روزهای اعتصاب پرستاران و خدمه آمبولانس ها، چاره‌ای اندیشیده شود. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در ماه جاری میلادی، فقط در روز دهم دسامبر، هیچ اتحادیه‌ای اعتصابی بزرگ را در انگلیس برگزار نکرد و در تمام روزهای این ماه، یا اعتصاب برگزار شد یا برگزار خواهد شد.

در اعتراض به کمبود دستمزدها، امروز (دوشنبه) شماری از کارکنان دولت، از جمله در مراکز کاریابی اعتصاب کرده اند و ممتحنین در آزمایش‌های رانندگی نیز امروز به همین علت، دست از کار کشیده اند.

فردا (سه شنبه) نیز یکصد هزار پرستار در اعتراض به گرانی ها، کمبود دستمزدها و نیز شرایط نامناسب شغلی، بار دیگر دست از کار می‌کشند و اعتصاب خواهند کرد که این دومین اعتصاب در یک هفته گذشته است. اعتصاب ممتحنین در آزمایش‌های رانندگی، تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 1
    واقعا یعنی تو انگلیس دارن حقوق کارمندانشان طبق قانون کم میکنن ؟؟؟!!!! بابا پس بنازم به جمهوری اسلامی که با فشار حداکثری ترامپ هم مجبور نشد به این دریوزگیها بیفته
  • دبیر باز نشسته IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 1
    شکر خدا آتش به لانه آتش افروز افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس