کد خبر 1448595
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
سوناک

نخست وزیر انگلیس در بحبوحه بزرگترین موج اعتراض و اعتصاب مشاغل عمومی در سه دهه اخیر اعتراف کرد که بزرگترین چالش کشور افزایش افسارگسیخته تورم است.

به گزارش مشرق، نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۰.۷ درصد رسیده و کشور، به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است. این وضع سبب شده است تا صدها هزار نفر از کارکنان مشاغل عمومی در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود دست از کار کشیده و یا در روزهای آینده اعتصاب کنند.

امروز نیروهای مرزی در شلوغ‌ترین فرودگاه‌های انگلیس دست از کار کشیده و این مساله در بحبوحه تعطیلات کریسمس باعث تاخیر و تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه‌ها شده است.

ریشی سوناک روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد که «دولت در پذیرش تمام توصیه‌های نهادهای مستقل بازبینی حقوق بخش دولتی منصفانه و منطقی عمل کرده است». اما کارکنان معترض هشدار داده‌اند که تا زمان اجابت خواسته‌های خود، به برگزاری اعتصاب ادامه می‌دهند.

نخست وزیر انگلیس می‌گوید: بزرگترین چالشی که کشور با آن مواجه است، تورم است. تورم منجر به افزایش هزینه های زندگی شده و دستمزدهای مردم را می‌بلعد. وی افزود: مایلم اطمینان حاصل کنم که تورم در کشور کاهش پیدا کند.

سوناک در پاسخ به این سوال که آیا دولت حاضر است مبلغی را به عنوان پاداش برای کارکنان حوزه درمان در نظر بگیرد تا اعتراض‌ها فروکش کند، گفت: «همانطور که وزیر بهداشت و من قبلاً گفته ایم، درهای ما همیشه باز است.»

اما سندیکای پرستاران انگلیس با انتشار توئیتی به ادعای سوناک اینگونه پاسخ داد: ما پیشنهاد مذاکره دادیم اما دولت از شرکت در جلسه خودداری کرد. بنابراین پرسنل پرستاری چاره ای ندارند و اعتصاب بعدی ما در ۱۸ و ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ برای حمایت از این حرفه برگزار خواهد شد.

این درحالیست که اوضاع اقتصادی انگلیس در نتیجه چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. جرمی هانت وزیر دارایی انگلیس درباره طوفان اقتصادی هشدار داده و سوناک هم می‌گوید که مردم نباید توقع داشته باشند دولت حلال تمام مشکلات معیشتی باشد.

با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی به سر می برند و تورم به شکل افسارگسیخته‌ای افزایش یافته است، اما طبق ارزیابی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) اقتصاد انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت نسبت به سایر کشورهای گروه هفت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    انشالله این تورم باعث نابودی انگلیس شود
  • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    این چرا چرتو پرت میگه.تورم تو انگلیس فقط ۲ درصده تازه سالی یه بار پفک گرون میشه همه هم بهشتی دارن زندگی میکنن.به جووون بابای فرخ نژاد و بابای(باباهای)عمروعاص🤣🤣
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بابا حالا بعد صد سال یکی دو صدم درصد بالا رفته دیگه این همه جر دادن و تظاهرات نداره که اشکال نداره اونجا تو دنیا تکه تک good luck

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس