کد خبر 1446848
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
تهدید پرستاران انگلیس به گسترش اعتصابات

پس از دور نخست اعتصابات، رهبران اتحادیه پرستاران انگلیس تهدید کردند در صورتی دولت تا روز پنجشنبه از مواضع خود عقب نشینی نکند، به اعتصاباتی گسترده‌تر دست خواهند زد.

به گزارش مشرق، بزرگترین اتحادیه پرستاران انگلیس موسوم به کالج سلطنتی پرستاری (RCN) اعلام کرد: اگر دولت تا روز سه‌شنبه - دومین دور از اعتصاب سراسری پرستاران در انگلیس، ولز و ایراند شمالی - دور جدید ‌گفت‌وگوها برای افزایش دستمزد را ِآغاز نکند، ماه آینده (نخستین ماه سال جدید میلادی) اعتصاباتی پرشمارتر را شاهد خواهیم بود.

پرستاران بخش‌های مختلف در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی پس از آنکه پیشنهاد مذاکره آنها برای افزایش حقوق از سوی مقامات دولتی رد شد، اعلام کردند در روزهای ۱۵ و ۲۰ دسامبر (۲۴ و ۲۹ آذر) دست به اعتصاب خواهند زد.

بر این اساس، نخستین روز از این اعتصاب تاریخی پرستاران بریتانیا، روز پنجشنبه ۲۴ آذر برگزار شد.

کالج سلطنتی پرستاری انگلیس همچنین خاطر نشان کرد که اعتصاب روز سه‌شنبه در مقایسه با روز نخست آن به مراتب شدیدتر خواهد بود و بخش‌هایی که پرستاران در آن به فعالیت خود ادامه می‌دهند، محدودتر خواهد شد.

این اتحادیه پیشتر اعلام کرده بود که در روزهای اعتصاب ارائه خدمات ضروری و حیاتی طبق روال روزهای عادی به ادامه می‌یابد.

این گزارش می‌افزاید: این در حالی است بنابر اظهارات تعدادی از پرستاران، آن‌ها تهدید شده‌اند در صورتی‌ که در انجام وظایف کاری خود کوتاهی کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش روزنامه آبزرور (Observer)، در روزهای اخیر جلساتی بین مقام‌های ارشد وزارت خزانه‌داری و وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی (DHSC) انگلیس در مورد راه‌های بالقوه برای پایان دادن به اعتصابات پرستاران برگزار شده است.

آبرزور به نقل از منابع خود در وزارت خزانه داری انگلیس نوشت: وزرا از پذیرش افزایش حقوق بیش از توصیه نهاد بررسی دستمزد نیستند اما می‌توانند به دنبال راهکارهایی برای اعطای پول بیشتر به پرستاران باشند

پیش از آغاز اعتصاب‌ها،‌ کالج سلطنتی پرستاری (RCN) اعلام کرده بود که اعتصابات پرستاران با هدف افزایش دستمزد به ۵ درصد بالاتر از تورم فعلی در انگلیس و در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش دستمزد حداقل ۱۴۰۰ پوندی (حدود ۴ درصد) برگزار می‌شود.

این در حالی است که قرار است روز چهارشنبه نیز اعتصاب گسترده رانندگان آمبولانس در بخش‌های مختلف انگلیس و ولز آغاز شود. بر اساس این گزارش، در زمان اعتصاب آن‌ها تنها به وضعیت‌های اضطراری که جان افراد در خطر باشد، پاسخ خواهند داد.

در مقابل مقام‌های دولتی انگلیس به دنبال نگرانی از پیامدهای اعتصاب‌ها و تامین امنیت عمومی، برای استفاده از یک هزار و ۲۰۰ نیروی ارتش به منظور جایگزینی رانندگان آمبولانس و کارکنان بخش بازرسی مرزی -که قرار است دست به اعتصاب بزنند- تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

در این رابطه، قرار است کارکنان فرودگاه‌های گتویک، هیترو، منچستر، بیرمنگام، و کاردیف هم به مدت ۸ روز از ۲۳ دسامبر تا سال جدید میلادی دست از کار بکشند. همچنین کارکنان خدمات پستی نیز اعتصاب خود را در آستانه کریسمس برگزار خواهند کرد.

تاکنون بسیاری از کارکنان دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی از وکلا گرفته تا پرسنل زمینی فرودگاه‌ها نیز در مقاطع مختلف دست به اعتصاب زده‌اند.

دولت انگلیس در شرایطی که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است، به کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت متوسل شده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

نشریه اکسپرس به تازگی در گزارشی نوشت: انتظار می‌رود اعتصاب کارکنان صنعت مهمان‌یاری ۲.۲۵ میلیارد پوند در طول کریسمس و بخش حمل و نقل روزانه ۳۰۰ میلیون پوند خرج روی دست دولت بگذارند. این درحالی است که اعتصاب کارکنان بخش بهداشت نیز خسارت جبران ناپذیری را به حوزه درمانی این کشور وارد خواهد کرد.

بدین ترتیب طبق برآوردهای صورت گرفته اعتصاب‌های گسترده مشاغل عمومی در انگلیس در ایام کریسمس بالغ بر ۴ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور ضرر می‌زند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر جدید انگلیس چندی پیش با اعتراف به مشکلات عمیق اقتصادی عنوان کرد که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد.

با وجود مشکلات عمیق اقتصادی و محدودیت منابع مالی دولت انگلیس انتظار می‌رود که جزیره برای یک زمستان آشفته و پر اعتصاب آماده می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    👍👍👌👌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس