کد خبر 1447454
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
ممبینی: فازهای اول و دوم آموزش VAR به داوران بهمن امسال و خرداد سال آینده برگزار می شود

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با اشاره به اجرایی شدن VAR در فوتبال ایران گفت: این طرح در ۲ فاز انجام می‌شود که استادیوم آزادی به عنوان اولین استادیوم انتخاب شده است.

به گزارش مشرق، هدایت ممبینی تصریح کرد: از زمانی که به عنوان سرپرست دبیرکلی منصوب شدم ۴ جلسه با شرکت بلژیکی برای این کار را در برنامه داشته‌ایم که جلسات خوبی بوده و به دنبال آن هستیم تا در زمان‌بندی مشخص و البته کوتاه، این طرح را به اجرا در بیاوریم.

وی ادامه داد: زمان‌بندی برای اجرایی شدن VAR انجام شده و الان بحث قرارداد مطرح است که کمیسیون معاملات شرکت مذکور را انتخاب کرده و ابلاغ هم شده که بعد از عقد قرارداد، بررسی فنی ورزشگاه‌ها، آموزش فنی داوران و تجهیز چند استادیوم را در برنامه خواهیم داشت.

او یادآور شد: بر اساس پروتکل‌های فیفا، باید کلیه ورزشگاه‌ها تجهیز شوند اما برخی از ورزشگاه‌های ما از نظر زیرساخت‌ مشکلاتی را دارند و از سویی دیگر ممکن است باشگاه‌ها هم توان مالی کافی را نداشته باشند که بر این اساس قرار شد در دو فاز این کار انجام شود.

ممبینی گفت: طبیعی است که در فاز اول ورزشگاه‌هایی که از سوی باشگاه‌ها اعلام آمادگی شود در دستور کار قرار می‌گیرند و در فاز دوم سایر استادیوم‌ها را تجهیز خواهیم کرد. برنامه آموزش داوران را هم در دو فاز اجرایی می‌کنیم،‌ فاز اول را در بهمن خواهیم داشت و در فاز دوم خردادماه را مد نظر داریم. طبق برنامه زمان‌بندی شده، امیدواریم برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت چند استادیوم را تجهیز و آماده فعالیت کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ورزشگاه آزادی با توجه به این که استادیوم ملی است در اولویت قرار خواهد داشت، بعد از آن ورزشگاه نقش جهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، استادیوم گل‌گهر، ورزشگاه مس و نساجی قائم‌شهر را در به انجام خواهیم رساند و در فاز دوم به سراغ سایر استادیوم‌ها می‌رویم. امیدوارم با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون و حمایت بخش‌های مختلف، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار به سر انجام برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 1
    فقط ازادی رو داریم که سالی یکبار جدولهاش رو رنگ میزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس