رونمایی زمین های مسلح

سردار علی‌محمد نائینی گفت: گلعلی بابایی از برجستگان روایت دفاع مقدس است. کمتر کسی داریم که هم محقق خوبی باشد و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی کتاب «زمین‌های مسلح» کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) نوشته سردار گلعلی بابایی، امروز در مجتمع فرهنگی دوکوهه با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان لشکر ۲۷، اصحاب نشر و رسانه و خانواده برخی شهدای لشکر برگزار شد.

سردار حسن زاده، فرمانده سپاه تهران: ۱۵۰ عنوان کتاب در نشر ۲۷ منتشرشده است

سردار حسن زاده، فرمانده سپاه تهران در این مراسم گفت: سطرهای این کتاب و بقیه کتابهای مجموعه «حماسه ۲۷» همان اجزایی است که فرهنگ دفاع مقدس را تشکیل داده‌اند؛ برای همین قلب‌ها را به خود جذب می‌کند.

گلعلی بابایی هم محقق خوبی است و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم

وی افزود: مجموعه حماسه ۲۷ امروز به پنج جلد رسیده است. تا امروز ۱۵۰ عنوان کتاب در نشر ۲۷ منتشرشده است. ۲۸۸ فرمانده گردان شهید داریم و در سال گذشته حدود ۵۰ عنوان کتاب منتشر شد و امیدواریم امسال تا ۷۰ عنوان پیش برویم. انتشار کتاب‌ها کند پیش می‌رود واین به خاطر این است که کیفیت پایین نیاید.

سردار حسن زاده تصریح کرد: یکی از کارهای کنگره شهدای پایتخت، کار سریال است و ان شا الله به زودی نتیجه می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات و استاد دفاع مقدس: کمتر کسی داریم که هم محقق خوبی باشد و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم

سردار علی‌محمد نائینی گفت: گلعلی بابایی از برجستگان روایت دفاع مقدس است. کمتر کسی داریم که هم محقق خوبی باشد و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم. نگارش کتاب «زمین‌های مسلح» کار سخت و ویژه‌ای است. خلق آثار حماسی از دل ناکامی‌ها کار بسیار سختی است. برای همین درباره این برحه زمانی کتاب خوبی نداریم.

گلعلی بابایی هم محقق خوبی است و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم

وی ادامه داد:‌ یکی از کارهای سخت، نوشتن درباره عملیات‌های ناموفق است و حضرت آقا فرمودند به این عملیات‌ها بپردازید چون در دل اینها حماسه‌های زیادی وجود دارد.

سردار نائینی افزود: روایت‌هایی آقای بابایی هم مستند است و هم خواندنی و نحوه نگارش، آن هم از یک عملیات ناموفق، کار را سخت می‌کند. کار بزرگی انجام شده و دیدگاه‌های مختلفی نسبت به طرح مانور وجود دارد. نویسنده به همه الزامات هم توجه داشته است چون من همه متن کتاب را بطور کامل خوانده‌ام.

وی تصریح کرد: در این زمینه کارهای بسیار بزرگی انجام شده است و تمام گنجینه سازمان اسناد در اختیار نشر ۲۷ است. داستان‌ها و روایت‌های بسیار وجود دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده است و همه آنها قهرمانان ملی بودند که هنوز برای بسیاری از آنان کاری شکل نگرفته است. کارهای نشر ۲۷ شاخص است و امیدوارم چنین کاری دستور کار همه لشکرهای حاضر در دفاع مقدس باشد.

محمدعلی صمدی: کتاب‌های سردار بابایی برای من آموختنی است

محمدعلی صمدی، پژوهشگر دفاع مقدس نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: چهار سال و شش ماه و دو روزه بودم که عملیات والفجر مقدماتی شروع شد و من به اصرار سردار بابایی اینجا هستم و لایق صحبت در جمع شما بزرگواران نیستم.

گلعلی بابایی هم محقق خوبی است و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم

وی افزود: شکستگی ظاهر و سفیدی محاسن بزرگوارانی که در این نشست هستند من را به عمق خاطرات و عکسهایی است که از شما به من رسیده بود و جوانی من را شکل داد.

صمدی ادامه داد: کتابهای سردار بابایی برای من آموختنی بوده و این کتاب هم قبل از چاپ به من رسید و خواندن و شأن من در مقابل این کتابها، ستایش است. در همه این کتابها تراژدی موج می‌زند و هر کسی با تراژدی مواجه بشود حالش بد می‌شود اما این کتابها حال آدم را خوب می‌کند.

این پژوهشگر تصریح کرد: تعداد زیادی از اسم‌هایی که در این کتابها آمده شهید شده‌اند اما به همراه غم آنها حسی از غرور به آدم دست می‌دهد. قلم و چینش قلم آقای بابایی طوری است که حال آدم را خوب می‌کند اگر چه اجزای آن بسیار تلخ است.

گلعلی بابایی هم محقق خوبی است و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم

صمدی گفت: موضوع کتاب «زمین‌های مسلح» به شدت تخصصی است و با این همه، نویسنده کتاب را با قلمی روان نوشته است که وقتی هر جایش را باز می‌کنیم و شروع می‌کنیم، قابل ادامه دادن است.

سردبیر برنامه نگاتیو افزود: برای من، نوشتن کتاب توسط حمید حسام و گلعلی بابایی عجیب است که چطور با این سرعت و کیفیت بالا می‌نویسند و منتشر می‌کنند. یگان‌نگاری‌های استانهای دیگر حتی نتوانسته اند به مرز این کتابهای آقای گلعلی بابایی نزدیک شوند.

سردار گلعلی بابایی: این کتاب ۵ ماه از فرماندهی شهید همت را در خود دارد

در انتهای این مراسم، سردار گلعلی بابایی گفت: این کتاب ۵ ماه از فرماندهی بیست ماهه شهید همت را در خود دارد.

گلعلی بابایی هم محقق خوبی است و هم نویسنده‌ای خوش‌قلم

وی افزود: این کتاب ۱۲۵ راوی دارد که ۴۵ نفرشان شهید شده‌اند. ۷۰۰ ساعت اسناد صوتی،۱۰۰۰ برگ اسناد مکتوب، دفترچه های روزنوشت راویان مرکز اسناد و شهید عیسی‌وند و ۲۰۰ ساعت فایل مصاحبه با عناصر لشکر بعد از جنگ، محتوای این کتاب را تشکیل داده است.

در پایان مراسم، از کتاب کتاب «زمین‌های مسلح» رونمایی شد و تعدادی از خانواده‌های شهدای لشکر ۲۷ مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس