گفت وگوی رئیس اتحاد میهنی کردستان عراق با شبه نظامیان کُرد سوریه

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، رئیس حزب اتحاد میهنی اقلیم کردستان عراق در سفر به الحسکه سوریه با شبه نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان در چارچوب دیدار با رهبران نیروهای دموکراتیک سوریه و مدیران حزب اتحاد دموکراتیک وارد شمال شرق سوریه شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های نزدیک به شبه نظامیان کُرد سوریه، این دیدار در چارچوب تائید حمایت اتحادیه میهنی کردستان از نیروهای سوریه دموکراتیک در جنگ علیه داعش و همچنین تقویت اتحاد بین احزاب کُرد صورت گرفته است.

طالبانی در این سفر با «مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه و نیز با آسیا عبدالله و صالح مسلم روسای مشترک حزب اتحاد دموکراتیک دیدار و گفت وگو کرد.

پایگاه خبری «نورث پرس» خبر داد که در دیدار طالبانی و عبدی، «متیو مک فارلین» فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی آمریکا در عراق و سوریه نیز حضور داشته و در این دیدار درباره خطر داعش و هسته‌های پنهان آن صحبت شده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس