دادگاه سلیمانیه عراق حکم بازداشت لاهور شیخ جنگی را صادر کرد

دادگاه سلیمانیه عراق، امروز، حکم بازداشت لاهور شیخ جنگی و برادرش را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه سلیمانیه در منطقه کردستان عراق، امروز (سه‌شنبه، ۴ آوریل)، حکم بازداشت «لاهور شیخ جنگی» و برادرش «بولاد» و «ریبوار حامد حاجی غالی» را صادر کرد.

پایگاه خبری «العهد» و «بغداد الیوم» با انتشار این خبر نوشتند که دلایل صدور حکم بازداشت این افراد، تاکنون مشخص نیست.

این در حالی است که حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، یکی از دو حزب اصلی منطقه کردستان، ماه‌ها است که شاهد اختلافات شدید میان دو رهبر مشترک آن یعنی «بافل طالبانی» لاهور شیخ جنگی است. امری که به دو دستگی اعضای این حزب و در نهایت به کنار گذاشته شدن لاهور شیخ جنگی از رهبری این حزب منجر شد.

ماجرا در پی تغییرات در پست‌های مهم استان سلیمانیه و به طور مشخص در دو پست ریاست سازمان اطلاعات و سازمان مبارزه با تروریسم آغاز شد و تقابل و اختلافات دو رئیس مشترک این حزب یعنی «بافل طالبانی» پسر «جلال طالبانی» رهبر این حزب از بدو تاسیس تا سال ۲۰۱۷ و «لاهور شیخ جنگی» کاملا نمایان شد.

ریاست هر دو پست مذکور بر عهده افراد نزدیک به شیخ جنگی بود که بعدها با افرادی نزدیک به بافل جایگزین شدند و تنش‌های میان دو طرف کار را به جایی رساند که «برهم صالح» رئیس‌جمهور وقت عراق وابسته به اتحادیه میهنی، وارد میدان شد تا این تنش را آرام و مهار کند اما موفق نشد.

از زمان درگذشت جلال طالبانی، رئیس‌جمهور سابق عراق و بنیانگذار حزب اتحادیه میهنی، دومین حزب بزرگ در منطقه کردستان، اعضای این حزب بر انتخاب یک رهبر برای حزب توافق نکردند و در نهایت تصمیم بر آن شد که این حزب از طریق ریاست مشترک میان بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی برادرزاده جلال طالبانی و شخصیت امنیتی قدرتمند در شهر سلیمانیه اداره شود. اما اختلافات بر سر قدرت و نفوذ دو طرف افزایش یافت و در نهایت به کنار گذاشته شدن لاهور شیخ جنگی منجر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس