اتحاد میهنی

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مدعی شد: حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق هلیکوپترهایی را از فرانسه دریافت کرده و آن را در اختیار «پ ک ک» قرار داده است و آمریکا نیز از این موضوع اطلاع دارد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه طی سخنانی گفت: حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست «بافل طالبانی» هلیکوپترهایی را از فرانسه دریافت کرده و آن را به تروریست‌های «پ ک ک» تحویل داده است.

«مولود چاووش اوغلو» در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه گفت: آمریکا حریم هوایی عراق را کنترل می‌کند و به همین دلیل از این پروازها آگاه است.

وی افزود که رئیس جمهور ترکیه در دیدار اخیر با همتای آمریکایی خود به این موضوع اشاره کرده است.

اوغلو تأکید کرد: آمریکا و برخی کشورهای غربی به هر نحوی از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: این بالگردها متعلق به حزب طالبانی یا حکومت محلی سلیمانیه است و نه متعلق به حزب کارگران کردستان یا یگان‌های مدافع خلق و توسط حزب طالبانی تهیه شده است.

وی مدعی شد که حزب طالبانی به پ‌ک‌ک امکان کنترل کامل سلیمانیه را داده است و اعضای این گروه وارد نقاط استراتژیک و فرودگاه‌های سلیمانیه شده‌اند.

اوغلو در پایان با تأکید بر اینکه عملیات ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد داشت، گفت: ما از عراق می‌خواهیم که در عملیات مشترک با ما علیه پ ک ک شرکت کند.

این اظهرات وزیر امور خارجه ترکیه در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال جمعه گذشته به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که خودروی «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که سه نظامی آمریکایی او را همراهی می‌کردند، در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه در شمال عراق مورد اصابت موشک شلیک شده از یک پهپاد قرار گرفت، ولی همه سرنشینان خودرو از انفجار جان به در بردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 2
    در نظر و تفکر یه ایرانی فارس ترکیه آذربایجان اگر حرفی بر علیه یه گروه تروریستی از طالبان داعش القاعده کومله پ ک ک پژاک و اسالا حتی شیطان ایرانی فکر می‌کند اتهام زنی هست یعنی تروریست‌ها حق هستند عجب اسلامی دارید
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 3
      استان باکو،استان استانبول ایران، استان انمارای ایران
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    3 4
    ترکیه جعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس