دروغ پردازی بلندگوهای اصلاحاتچی برای تطهیر قاتل شهید عجمیان

رسانه‌های اصلاح طلب، به ویژه روزنامه اعتماد در این روزها برای تطهیر قاتلان خیابانی و مجرمان امنیتی از دروغگویی آشکار نیز ابایی ندارند.

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در خبری مدعی شد «حکم اعدام حمید قره‌حسنلو لغو شده است». این روزنامه نوشت: «یکی از شخصیت‌های سیاسی برجسته و قدیمی کشور در نامه‌ای از مقامات عالی نظام درخواست کرده حکم این فرد لغو شود. ما با نویسنده نامه تماس گرفتیم و ایشان نوشتن نامه و دریافت پاسخ مثبت در این زمینه را تائید کرد».

دروغ پردازی بلندگوهای اصلاحاتچی برای تطهیر قاتل شهید عجمیان

این درحالی است که پرونده متهمانِ قتل شهید عجمیان، برای بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع شده و هنوز هیچ حکم قطعی صادر نشده است که بخواهد لغو شود.

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه چند ساعت بعد از ادعای روزنامه اعتماد، این خبر دروغ را تکذیب کرد و گفت «روز گذشته بود که خبری مبنی بر نامه‌نگاری یکی از مقامات کشور برای لغو حکم اعدام حمید قره‌حسنلو (یکی از متهمان پرونده) و موافقت با این درخواست منتشر شد. صبح امروز نیز یکی از روزنامه‌های رسمی، این خبر را تایید کرد و از لغو حکم این متهم نوشت...تا این لحظه هنوز حکم قطعی‌ای صادر نشده است و پرونده متهمان شهادت سیدروح‌الله عجمیان در دیوان عالی کشور در حال بررسی است و سیر قضایی و طبیعی خود را طی می کند ؛ به همین دلیل نامه‌نگاری در این خصوص موضوعیت ندارد».

دروغ پردازی بلندگوهای اصلاحاتچی برای تطهیر قاتل شهید عجمیان

روزنامه اعتماد برای انتشار این خبر دروغ از تکنیک «منبع مبهم» استفاده کرد. برخی رسانه‌های به ظاهر معتبر و رسمی، هنگامی که می‌خواهند خبر دروغی را منتشر کنند، آن را به منبعی مبهم ارجاع می‌دهند که کسی نتواند آن را بررسی و صحت سنجی کند. «نامه یکی از شخصیت‌های سیاسی برجسته و قدیمی کشور» به قدری مبهم است که هیچ بخش آن را نمی‌توان مورد ارزیابی قرار داد.

به نظر می‌رسد روزنامه اعتماد این دروغ را با هدف فضاسازی نسبت به حکم احتمالی متهمان این پرونده منتشر کرده است. اگر حکم قصاص صادر نشد، که مدعی می‌شود خبرش صحیح بوده و اگر حکم قصاص صادر شد، مدعی می‌شود که این حکم قبلا لغو شده و چرا مجدد صادر شده است.

در روزهای اخیر که محاکمه مجرمانی که در خیابان به جان و امنیت مردم آسیب زدند و شهر را به آشوب کشاندند، آغاز شد؛ رسانه‌های اصلاح طلب همچون سعودی اینترنشنال به مظلوم‌نمایی متهمان و تغییر جای ظالم و مظلوم پرداختند و به حامیان اصلی مجرمان امنیتی و قاتلان خیابانی تبدیل شدند.

روزنامه اصلاح طلب شرق نیز در گزارشی به حمایت از حمید قره‌حسنلو پرداخت و او را بی‌گناه دانست و مدعی شد «او درحال کمک به یک طلبه مجروح بود». این رسانه اصلاح طلب حتی از آوردن لفظ «شهید» برای روح‌الله عجمیان ابا دارد و نمی‌گوید چه کسانی او را در جریان آشوب‌های خیابانی به قتل رساندند و نوشته است «جان خود را از دست داد».

دروغ پردازی بلندگوهای اصلاحاتچی برای تطهیر قاتل شهید عجمیان

این گزارشِ دروغ روزنامه شرق نیز دو روز بعد توسط خبرگزاری رسمی قوه قضائیه تکذیب شد و جالب‌تر اینکه خود متهم چنین ادعایی را نداشته است.

دروغ پردازی بلندگوهای اصلاحاتچی برای تطهیر قاتل شهید عجمیان

به گزارش خبرگزاری میزان: «نکته قابل توجه این است که محل شهادت شهید عجمیان که حمید قره‌حسنلو در این محل حضور داشته با محل ضرب و شتم طلبه مجروح شده فاصله قابل توجهی دارد و متهم نمی‌توانسته همزمان در ۲ محل حضور داشته باشد» و «طبق اظهارات متهم، حمید قره‌حسنلو، وی همراه با همسر خود فرزانه قره‌حسنلو، جهت حضور در اغتشاشات بهشت سکینه (س) و در محل ضرب و جرح و شهادت بسیجی شهید روح الله عجمیان حضور داشته‌اند...همسر متهم که در محل حاضر بوده و از متهمان پرونده است در اظهارات خود گفته متهم ضرباتی به بسیجی شهید زده است...در زمان دستگیری متهم در منزل و در بررسی گوشی همراه او، فیلمی از زمان حادثه که توسط خود متهم ضبط شده نیز کشف شده است».

الیاس حضرتی، نماینده سابق اصلاح طلبان در مجلس و مدیرمسئول روزنامه اعتماد خطاب به رئیس قوه قضائیه اعلام کرده بود «از صدور احکام اعدام دوری کنند».

دروغ پردازی بلندگوهای اصلاحاتچی برای تطهیر قاتل شهید عجمیان

حضرتی بدون آنکه اشاره‌ای به جنایت برخی مجرمان داشته باشد، صرفا خواستار جلوگیری از صدور حکم اعدام شد. او توضیح نمی‌دهد که با قاتلی همچون مجیدرضا رهنورد که در ۶ ثانیه دو نفر را با ضرب چاقو به قتل رساند؛ چه باید کرد. آیا به نظر آقای حضرتی باید به خاطر این مهارت در قتل انسان‌ها، لوح تقدیر داد؟

رسانه‌های اصلاح طلب، به ویژه روزنامه اعتماد و روزنامه شرق در این روزها برای تطهیر قاتلان خیابانی و مجرمان امنیتی، حتی به دروغ گویی آشکار روی آوردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 1
    بدون فوت وقت اعدامش کنید .
  • سجاد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    9 0
    اصلاح طلبان بی شرفند
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 0
    هرکس از سرمایه خود دفاع میکنهاسراعیل از سرمایه خود اصلاح طلبان دفاع میکنه واصلاحطلبان از اغتشاشگران .سرمایه خود
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 0
    دکتر روانی قتل باید اعدام بشه
  • ؟؟؟ IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 0
    چرا نباید قاتل بی رحم شهید مثل خود شهید زجرکش بشود؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    5 0
    اشوبگران پیاده نظام اصلاحات گران وهردو عامل کدخدا شیطان بزرگ وهر سه مدافع هم هستند والبته طبیعی است چون شیاطین اولیاع یکدیگرند
  • همشهری IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    کسی که با وحشی گری تمام ادم میکشه ازاد شود اصلاح طلبان چطور اینقدر. بیرحم وبه هیچ کس جز منفعت خود فکر نمکنن لعنت خدا به خیانتکار
  • r.s DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 0
    روزنامه اعتماد شما بخوانید ایران لیتترنشنال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس