کد خبر 1448209
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹

سفرهای نوروزی همیشه طرف‌داران خود را دارند و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند با فرا رسیدن سال نو حال و هوای خود را به جای ماندن در خانه با بستن چمدان‌ها و به گردش رفتن خوب کنند. اما یکی از دغدغه های مسافران نوروزی خرید بلیط است. مسافران این روزها عاشق سفر هستند اما از هزینه های آن در تعطیلات نوروز می‌ترسند.

افزایش قیمت بلیط قطار در فصل تعطیلات

این برنامه باید با در فصول مختلف سال و بر اساس حداکثر سازگاری آب و هوا و سایر پارامترها طراحی و تدوین شود تا در نهایت هموطنان بتوانند از قطار برای سفر خود استفاده کنند.

بهترین زمان خرید بلیط قطار در نوروز

در ایام تعطیلات تقاضای مسافران برای خرید بلیت قطار افزایش می‌یابد. همچنین بلیت قطار در نوروز به سرعت فروخته می‌شود. اگر در تعطیلات عید قصد سفر دارید، خرید بلیط را تا پایان سال به تعویق نیندازید، زیرا ظرفیت قطار سریع السیر پر می‌شود و ممکن است برای تاریخ مورد نظر بلیط تهیه نکنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم بلیط قطار را کمی زودتر رزرو کنید تا در سفر با قطار احساس راحتی کنید.

مزایای سفر با قطار

قطار در ایران قدمتی طولانی دارد و حضور آن در کشور به دوره ناصرالدین شاه برمی گردد. در حال حاضر به دلیل زمان محدود، استفاده از خطوط هوایی و خرید بلیط هواپیما رونق گرفته است، اما قطار همچنان امن ترین وسیله حمل و نقل در ایران و جهان است.

بر خلاف هواپیماها که محدودیت هایی برای وزن بارهای مسافران وجود دارد. هنگام سفر با قطار، وزن بار تا حد 200 کیلوگرم برای هر نفر هم عادی است. البته چنین وزن هایی شامل باربری و موارد خاص می‌شود.

همچنین قطارها نسبت به خطوط هوایی مقرون به صرفه تر هستند. پس با خرید بلیط قطار هزینه های سفر خود را به شدت کاهش ‌دهید. خوشبختانه ثبات قیمت بلیط قطار به جز در موارد خاص مانند تعطیلات و بهبود امنیت باعث محبوبیت بیشتر در بین مسافران شده است.

قطارها راحت تر از فرودگاه ها بوده و معمولاً به مرکز شهر نزدیک تر هستند. با توجه به فضای خانوادگی، سفر با قطار باعث می‌شود مسافران احساس راحتی در فضایی دوستانه داشته باشند. هر یک از این موارد الهام بخش همه ما را برای داشتن یک سفر راحت تر، ارزان تر و بی دغدغه تشویق می کند.

افزایش قیمت بلیط قطار در فصل تعطیلات

قیمت بلیت قطار در نوروز

برای خرید بلیط قطار نیازی به مراجعه به دفتر فروش بلیط و تلف کردن زمان و انرژی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند است تا مسافران بتوانند به صورت آنلاین بلیط قطار را بخرند و از مزایای خرید آنلاین بهره شوند.

در ایام عید شاهد افزایش جزئی نرخ کرایه قطارها هستیم. اما عوامل دیگری مانند لوکس بودن قطار، سطح قطار، لابی یا کوپه قطار، خدمات پذیرایی در قیمت و... بلیط قطار را تحت تأثیر زیادی قرار می دهد. بهتر است قبل خرید بلیط قطار آن را با شرکت های دیگر مقایسه کنید و بلیط ارزان رزرو کنید.

سفر با قطار هزینه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. البته بدون در نظر گرفتن مشکل قیمت، قطار بسیار مورد توجه گردشگران است. راحتی، سفرهای گروهی و ایمنی زیاد این امکان را برای بسیاری فراهم کرده است که با وجود راحتی حضور در هواپیما، سفر با قطار را انتخاب کنند.

هنگام سفر با قطار، گزینه های مختلفی خواهید داشت و بسته به آن، قیمت بلیط شما متفاوت خواهد بود. انتخاب قطارهای درجه یک گرانتر از سایرین است، اما خدمات و کیفیت بیشتری را ارائه می‌دهد. عوامل دیگری مانند فصل مسافرت، راه آهن، رزرو یک اتاق، حمل و نقل جاده ای با قطار و ... همگی بر قیمت بلیط قطار (https://www.alibaba.ir/train-ticket) تأثیر می‌گذارند.

بنابراین با توجه به بودجه مسافران، هزینه بلیط قطار را می‌توان به کم، متوسط و زیاد تقسیم کرد. قطارهای اتوبوسی معمولاً ارزان‌تر هستند و قطارهای چهار ستاره و پنج ستاره به دلیل خدمات بهتر، گران‌تر از قطارهای کوپه ای هستند. بلیط قطار در مسیرهای مسافربری نسبت به سایر مسیرها کمی ارزان‌تر است.

این موضوع برای تورهای مختلف نیز صادق است. تعطیلات، جشن ها، اعیاد و ... که حجم سفر به سرعت افزایش می‌یابد، به نسبت هزینه ها هم بالا می‌رود. با همه این بررسی ها می‌توان گفت قطار وسیله ای برای حمل و نقل است که تقریباً با هر بودجه ای می‌توان آن را انتخاب کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار

عوامل موثر بر قیمت بلیط قطار را می‌توان به چند دسته تقسیم و بررسی کرد. یکی از دلایلی که همیشه بر قیمت بلیط تأثیر مستقیم دارد فصل تعطیلات است. در این زمان ها چون استقبال مردم برای مسافرت زیاد می‌شود، شرکت های مسافربری قیمت های خود را کمی بیشتر از قبل به مردم ارائه می‌دهد. شاخص ارزیابی دیگر مسافت و مسیری است که مسافران انتخاب می‌کنند. عامل بعدی که در روی قیمت بلیط قطار می‌تواند تأثیر مستقیمی بگذارد نوع قطار است. برای اینکه مسافر در یک مسیر مورد نیاز سفر کند باید بین شرکت های حمل و نقل ریلی و قطار یکی را انتخاب کند.

تمامی قطارها در ایران بسته به خدمات و کاربردشان به سه دسته تقسیم می‌شوند. قیمت بلیت قطارها نسبت به قطارهای دیگر بالاتر است و اولین دسته ای که تجهیزات و خدمات بهتری نسبت به سایر قطارها به مسافران ارائه می‌دهد قطارهای لوکس هستند. شرکت ها و قطارهای زیادی در ایران وجود دارند که این امکانات و خدمات را به مسافران ارائه می‌کنند.

افزایش قیمت بلیط قطار در فصل تعطیلات

نوع دوم به قطارهای کلاس 1 معروف است که ارزان‌تر از قطارهای لوکس هستند و نسبت به قطارهای 5 ستاره یا لوکس خدمات کمتری به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در مورد نوع دوم یا سوم، این قطارها که از نظر کرایه قطار نسبت به دو نوع دیگر ارزان‌تر هستند، به قطارهای کلاس 2 معروف هستند. قطارهای سطح 2 معمولاً امکانات زیادی را ندارند. این قطارها شامل درجه 2 معمولی، قطارهای درجه 2 شش تخته و درجه دو اتوبوسی هستند.

با توجه به تعاریف فوق از نوع قطار و نوع خدمات، نتیجه می‌گیریم که رتبه بندی قطار و نوع خدمات به طور مستقیم بر قیمت بلیط قطار تأثیر می‌گذارد. یکی دیگر از دلایل تعیین قیمت بلیط قطار، امکان پذیرایی است که بر اساس نیاز مسافران بوده و قبل از شروع سفر خریداری می‌شود.

هزینه های پذیرایی هنگام رزرو بلیط در برخی از قطارهای لوکس یا 5 ستاره محاسبه می‌شود، به این معنی که مسافران می‌توانند نوع پذیرایی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی بلیط اضافه را پرداخت کنند. پس عوامل زیادی مانند فصل مسافرت، مسافت پیموده شده یا مقصد، نوع شرکت قطار، نوع قطار و نوع خدمات می‌توانند تأثیر مستقیمی بر خرید ارزان بلیط قطار داشته باشند.

سخن آخر

بلیط قطار و خرید آن همیشه یکی از دغدغه های گردشگران نوروزی و تابستانی است چرا که گاهی بلیط قطار ارزان با سرعت خوب و قیمت مناسب تأثیر زیادی در نحوه سفر دارد. به دلیل تنوع پارامترها، خرید بلیط قطار کمی پیچیده تر از خرید بلیط های دیگر است. قطار وسیله نقلیه ای امن است و مزایای زیادی برای مسافران دارد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس