کد خبر 1448402
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
گروسی: برنامه هسته‌ای کره شمالی فوق‌العاده نگران کننده است

دو منبع اروپایی مدعی شده‌اند مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است در ماه ژانویه به تهران سفر کند.

به گزارش مشرق، منابع اروپایی مدعی شده‌اند رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است ماه ژانویه به تهران سفر کند.

پایگاه پولیتیکو به نقل از این دیپلمات‌ها نوشت گروسی در این دیدار تلاش خواهد کرد ایران را به همکاری با آژانس در خصوص تحقیقات از برنامه هسته‌ای این کشور ترغیب کند.

این رسانه مدعی شده ایده دعوت از گروسی برای سفر به تهران در جریان سفر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در روز یکشنبه از سوی مقام‌های ایران مطرح شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از ایران خواست با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است همکاری کند.

این دومین بار بود که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای در خصوص این موضوع صادر می‌کرد. قطعنامه پیشین ۱۸ خردادماه به تصویب این شورا رسیده بود. آن قطعنامه با ۳۰ رأی موافق٬ ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع به تصویب رسیده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    شمارو بخدا تحویلش نگیرید که هرچه ازینجا گیرش اومده بلافاصله بره اسرائیلو اطلاعاتو تحویل بده .چرا دادن اطلاعات ما به اسرائیلو توسرش نمیزنیدو عدم صلاحیتشو جار بزنیدو اجازه ورود ندید .یه کمیم شجاعت چاشنی دیپلماسی کنید بخدا اگه خودشون ذره ای ضعف بگیرن تاقیامت توسرمون میزنن. فهمیدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس