کد خبر 1448500
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
آمادگی صددرصد برای عرضه و تولید گاز/با 30 درصد کاهش مصرف فیش گاز صفر می شود

وزیر نفت با بیان اینکه آمادگی صد درصد برای عرضه و تولید گاز در کشور فراهم است، گفت: مصرف گاز در کشور بالا رفته و مردم صرفه جویی بیشتری کنند.

به گزارش مشرق، جود اوجی وزیر نفت در گفت وگو با شبکه خبر با بیان اینکه آمادگی صد درصد برای عرضه و تولید گاز در کشور فراهم است، گفت: اما مصرف گاز در کشور بسیار بالا رفته و مردم صرفه جویی بیشتری کنند و تخفیف های خوبی هم در این مورد برای مشترکان کم مصرف منظور می‌شود.

وزیر نفت افزود: به ازای یک درصد کاهش مصرف نسبت به سال گذشته سه درصد تخفیف اعمال می‌شود بنابراین اگر مشترکی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشد تعرفه پرداختی او صفر خواهد شد.

اوجی اضافه کرد که مصارف خانگی نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیون متر مکعب اضافه شده است که این میزان به اندازه تولید دو فاز پارس جنوبی است.

وی با بیان اینکه صرفه جوبی در گاز مصرف با آسانترین روش‌ها امکانپذیر است، گفت: مردم می‌توانند با پوشیدن لباس گرم در منزل و تنظیم دمای شوفاژ در درجه های پایین تر به کاهش مصرف کمک کنند و یا قطع گرمایش اتاق‌هایی که از آن استفاده نمی کنند به میزان زیادی به کاهش مصرف کمک خواهد کرد.

*آمادگی صددرصد برای تولید و عرضه گاز در کشور

اوجی با بیان اینکه آمادگی صدردرصد برای تولید و عرضه گاز در کشور وجود دارد، گفت:‌ تعمیرات اساسی پالایشگاه ها، سکوها، خطوط انتقال و ایستگاه های تحت فشار انجام شده است وآمادگی کامل برای عرضه گاز در فصل زمستان وجود دارد.

به گفته وزیر نفت روزانه ۷۰۵ میلیون متر مکعب یعنی ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور از پارس جنوبی استحصال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس