کنگره آمریکا،‌ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی را تصویب کرد

کنگره ایالات متحده لایحه پیشنهادی را که برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه های دولتی پیشنهاد شده بود را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس لایحه بودجه دو حزبی که روز جمعه توسط کنگره تصویب شد، استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی ممنوع اعلام شد. این قانون در پی نگرانی های فزاینده نسبت به این شبکه اجتماعی متعلق به چین تصویب شده و اکنون برای اجرایی شدن لازم است به امضای جو بایدن،‌رئیس جمهور آمریکا برسد.

این ممنوعیت به نفع شبکه های اجتماعی رقیب مثل اسنپ،‌ اینستاگرام و فیس بوک خواهد بود. البته در این لایحه اسثناهایی نیز برای اهداف اجرایی قانون،‌امنیت ملی و اهداف تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی و قانونگذاران آمریکایی نگران هستند که مالکیت تیک تاک یعنی شرکت بایت دنس، اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را آسیب پذیر کند زیرا طبق قانون شرکت های مستقر در چین باید اطلاعات کاربران شان را به دولت این کشور بدهند. تیک تاک در پاسخ به این نگرانیگفته اطلاعات کاربران آمریکایی را در چین نگهداری نمی کند اما این موضوع نیز در رفع نگرانی آمریکایی ها تاثیری نداشته است.

بایت دنس در تلاش است تا توافق امنیتی را با دولت آمریکا به منظور رفع نگرانی کمیته سرمایه گذاری خارجی امضا کند. تیک تاک هم تلاش می کند تا دولت آمریکا را برای موافقت با ادامه مالکیت بایت دنس بر این شرکت؛‌جلب کند و پیشنهاد کرده بیشتر کسب و کارش به صورت مستقل اداره شده و در معرض نظارت بیشتری قرار گیرد.

علاوه بر این تیک‌تاک اقدامات متعددی انجام داده تا رضایت دولت آمریکا را جلب کند. این اقدامات شامل توافق با شرکت اوراکل برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران آمریکایی در آمریکا و تشکیل یک واحد امنیت داده آمریکایی برای حفاظت از اطلاعات شخصی بوده است. این واحد مسئول نظارت بر محتوا در تیک‌تاک است.

سخنگوی تیک‌تاک در پی انتشار متن بسته تصویب شده در کنگره آمریکا اعلام کرد: ما از این که کنگره، تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد،‌ناامید شدیم. این یک حرکت سیاسی است که هیچ کاری برای پیشبرد منافع امنیت ملی این کشور انجام نمی دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    اصلاح طلبان نظرتان از آزادی چی میشه الان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس