لایحه سناتورهای آمریکایی محدودیت برای پلتفرم‌های خارجی/ تیک‌تاک اولین قربانی است

دو سناتور آمریکایی این هفته قصد دارند قانونی را ارائه کنند که هدف آن اجازه دادن به دولت جهت ممنوعیت یا تحریم محصولات فناورانه خارجی مانند تیک تاک است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مارک وارنر سناتور آمریکایی روز یکشنبه گفت که دو سناتور آمریکایی این هفته قصد دارند قانونی را ارائه کنند که هدف آن اجازه دادن به دولت جهت ممنوعیت یا تحریم محصولات فناورانه خارجی مانند تیک تاک است.

وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا گفت که تیک تاک یکی از پتانسیل‌های بررسی تحت این لایحه خواهد بود.

این لایحه در زمانی ارائه می شود که تیک تاک به دلیل نگرانی از وضعیت داده های کاربران آمریکایی (ممکن است در دست دولت چین قرار گیرد) تحت فشار شدید قرار دارد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گذشته به جو بایدن رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا تیک تاک را ممنوع کند؛ اقدامی که گسترده ترین محدودیت ایالات متحده برای هر برنامه رسانه اجتماعی است.

هفته گذشته کاخ سفید به سازمان‌های دولتی ۳۰ روز مهلت داد تا اطمینان حاصل کنند که تیک تاک در هیچ دستگاه و سیستم فدرالی استفاده نشود. بیش از ۳۰ ایالت ایالات متحده، کانادا و نهادهای سیاست اتحادیه اروپا نیز بارگذاری این برنامه را بر روی دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.

وارنر گفت که نگران این است که تیک تاک بر اساس انواع ویدیوهایی که برای کاربران ارسال می کند یک ابزار تبلیغاتی باشد.

او گفت که از نظر فناوری خارجی که وارد آمریکا می شود، باید رویکردی سیستماتیک داشته باشیم تا مطمئن شویم که می توانیم در صورت لزوم آن را ممنوع یا تحریم کنیم.

جزئیات لایحه پیشنهادی هنوز در دسترس نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس