ادعای آنکارا؛ از پای درآوردن نزدیک به 4 هزار تروریست در سال 2022

وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در طول سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۴ هزار تروریست را در داخل ترکیه، عراق و سوریه از پا درآورده‌اند.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، امروز (شنبه، ۲۴ دسامبر) اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورش از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹۸۲ تروریست را در داخل کشور، شمال عراق و سوریه از بین برده‌اند.

وی طی نشست ارزیابی سالانه در خصوص اقدامات وزارت دفاع ترکیه در مقر این وزارتخانه در آنکارا، با اعلام این خبر، درباره امنیت مرزهای کشورش گفت: « ما مانع عبور ۲۵۶ هزار و ۱۹۹ نفر از مرزها شدیم و ۸۰۰۰ مهاجر و ۸۲۰ تروریست را در طول سال ۲۰۲۲ به مقامات قانونی تحویل دادیم».

وی افزود: طی عملیات پنجه - قفل در شمال عراق که همچنان علیه مخفیگاه‌های سازمان تروریستی پ.ک.ک ادامه دارد، ۵۰۶ تروریست از بین رفتند و نزدیک به ۲۰۰۰ مین و بمب دست‌ساز خنثی و ۶۰۰ تونل و مخفی‌گاه تروریست‌ها شناسایی و نابود شدند.

از ۱۸ آوریل گذشته، عملیات پنجه - قفل علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق متینا، الزاب، افشین و باسیان در شمال عراق آغاز شده است و ترکیه این عملیات را به بهانه مقابله با پ.ک.ک در شمال عراق کلید زده است. صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده‌اند.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 14
    اردوغان خودش تروریسنه
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    10 0
    مرسی از دولت ترکیه
  • عمو IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 4
    از مواد فروشهای عثمانهای خودتون بودن یا قاچاقچی‌ها خودی که مستقل عمل می کردن?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس