زد و خورد نیروهای ترکیه و«پ‌ک ک»؛ جراحت تروریست‌ها و نظامیان ترکیه

رسانه‌های ترکیه از زدو خورد نظامیان ترکیه و تروریست‌های «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» در شمال سوریه و جراحت چند نفر از هر دو طرف خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه روز دوشنبه از زدو خورد نیروهای ترکیه با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» در شمال سوریه و جراحت چند نظامی ارتش ترکیه و از پای درآمدن چند تروریست خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ترکیش مینت» به نقل از وزارت دفاع ترکیه چهار نظامی ترکیه در حملات توپخانه‌ای و راکتی تروریست‌های پ‌ک‌ک زخمی شدند که منجر به حمله متقابل شد. این وزارتخانه مدعی شد که این حملات توسط شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق و همچنین پ‌ک‌ک انجام شد.

ترکیه در سال‌های اخیر چندین تهاجم نظامی به شمال سوریه انجام داده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت تا زمانی که یک سازمان تروریستی در شمال سوریه و عراق وجود دارد، هرگز نمی‌توانیم در امنیت باشیم.

روزنامه «ینی شفق» نیز از دستگیری شماری تروریست‌های پ‌ک‌ک خبر داد. به نوشته این روزنامه، وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه گفت، پس از زخمی شدن چهار نظامی ترکیه در شمال سوریه ۱۰ تروریست از پای درآمدند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در نشست خبری گفت: «مبارزه بی وقفه، ادامه خواهد داشت. تکرار می کنیم که این مبارزه تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهد داشت.»

پ‌ک‌ک در بیش از ۳۵ سال مبارزات تروریستی خود علیه ترکیه در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد و مسئول کشته شدن بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان بوده است.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده اند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، اخیرا اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تاکنون ۳۹۸۲ تروریست را در داخل ترکیه، شمال عراق و سوریه از بین برده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 5
    لعنت به پارکهای فاشیست
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    42 5
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین / خداوندا ستمكاران را به يكديگر مشغول ساز.
  • سیروان مهابادی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    26 1
    مرگ بر گروهکهای تجزیه طلب نوکر اسرائیل ... حالا که ارباب این کومله و دمکرات داره نفس های آخرش رو می کشه (اسرائیل ملعون) اینها بعد از این میخوان در خونه کی نماز بخونن؟!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    زنده باد یگان های مدافع خلق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس