کد خبر 1449319
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
سه چالش پیش روی «اسرائیل» در سال ۲۰۲۳ چیست؟

روزنامه یسرائیل هیوم امروز یکشنبه در گزارشی سه چالش اصلی پیش روی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ را برشمرد.

به گزارش مشرق، روزنامه یسرائیل هیوم امروز یکشنبه در گزارشی سه چالش اصلی پیش روی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ را برشمرد.

در این گزارش با استناد به ارزیابی سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای سال آینده میلادی، سه تهدید پیش روی این رژیم به شرح زیر توصیف شده است:

۱.تحولات جهانی

این تهدیدات ناشی از ادامه منازعات و تنش ها میان چین و ایالات متحده آمریکاست که ممکن است دامن‌گیر دیگر کشورهای جهان نیز شود. همچنین با ادامه جنگ اوکراین ، جهان با کمبود سوخت و دانه های روغنی مواجه است که بحران را در کشورهایی نظیر لبنان، اردن و مصر که در شرایط فعلی نیز با معضلات متعددی مواجه هستند، تشدید خواهد کرد و این مساله می تواند خطراتی را برای تل آویو ایجاد کند.

گردآورندگان این گزارش اطلاعاتی به مقامات صهیونیست توصیه کرده اند با کمک به کشورهایی نظیر اردن و مصر، از سست شدن پایه های حاکمیت های آن ها جلوگیری کنند تا از رهاورد این رخداد امنیت رژیم صهیونیستی تامین شود.

۲.ایران

گردآورندگان صهیونیست این گزارش اطلاعاتی در ارتباط با موضوع ایران اهتمام ویژه ای از خود نشان داده و عنوان کرده اند: ایران به برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و در صورت تشدید تحریم ها ، تلاش های خود را در این زمینه افزایش خواهد داد.

در ادامه این گزارش در ارتباط با ایران آمده است: موضوع ایران تنها به موضوع هسته ای آنها منحصر نمی شود، بلکه حمایت های آنها از مقاومت فلسطینی در کرانه باختری و غزه، بر اسرائیل لازم می دارد که برای پیامدهای دیپلماتیک و نظامی ناشی از اقدامات ایران که ممکن است غافلگیری هایی در پی داشته باشد، آماده باشد.

۳.غزه و کرانه باختری

تهیه کنندگان این گزارش اطلاعاتی به ناکامی رژیم صهیونیستی در جدا سازی غزه از کرانه باختری اشاره کرده اند. همچنین در ادامه این گزارش به ورود فلسطینی ها به عرصه پسا ابومازن اشاره شده و آمده است: در شرایط فعلی حماس به بازیگر اصلی تبدیل شده و این رخداد در سایه تشدید عملیات های انفرادی و عملیات گروه های مسلح نظیر عرین الاسود، به وقوع پیوسته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس