استقرار موشک‌های بالستیک هند در مرز چین و پاکستان

وزارت دفاع هند از استقرار موشک‌های بالستیک زمین به زمین در مرز با چین و پاکستان خبر داده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع هند روز یکشنبه از استقرار موشک‌های بالستیک «پرالی» در مرزهای چین و پاکستان خبر داد.

به گزارش منابع خبری، هند قصد دارد ۱۲۰ تیر موشک بالستیک پرالی در امتداد مرزهای چین و پاکستان مستقر کند. موشک‌های بالستیک پرالی می‌توانند اهدافی را از ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر هدف قرار دهند و رهگیری آنها توسط موشک‌های رهگیر دشوار است.

این در حالی است که ارتش چین در حال حاضر یک یگان موشکی اختصاصی دارد.چین و پاکستان دو رقیب و همسایه هند تاکنون واکنشی از خود در این زمینه نشان نداده‌اند.

هند اخیرا نیز یک موشک بالستیک قدرتمند با برد بیش از ۷ هزار کیلومتر آزمایش کرد. چند روز پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز موشک بالستیک «آگنی-۵» با قابلیت حمل کلاهک اتمی، منابع آگاه اعلام کردند که برد این موشک قدرتمند بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر است.

منابعی در وزارت دفاع هند گفتند که سازمان تحقیق و توسعه دفاعی توانسته وزن موشک آگنی-۵ را با جایگزینی مواد کامپوزیتی کاهش دهد. برنامه تسلیحات اتمی هند عمدتاً برای بازدارندگی برابر دشمنان خود از جمله چین و پاکستان است. به گفته منابع آگاه، هند توانایی حمله دوم را تقویت کرده و همچنین در حال کار بر روی توسعه یک موشک بالستیک با پرتاب از زیردریایی است.

از آن سو نیز پاکستان در حال تقویت توان موشکی و هوایی خود است و به تازگی آمریکا از تجهیز جنگنده‌های «اف-۱۶» نیروی هوایی پاکستان خبر داده است. این اقدام با خشم مقامات هندی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 1
    همون طور که چین با پاکستان روابط استراتژیک داره ایران هم میتونه با هند روابط نزدیک تری داشته باشه تا چینی ها حساب دستشون بیاد.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      چین اخیرا در عربستان هم تولید موشک داره انجام میده..به نظر میرسه چین ایران و روسیه رو یک رقیب برای خودش مثل امریکا می دونه و داره ترک ها و اعراب رو از ایران دور می کنه
    • ح IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      یه جوری میگی انگار پاکستان با ما دشمنه!! بعدشم تو این دنیا همه رقیب همدیگه هستن خود ایران هم روسیه و چین و آمریکا رو رقیب میبینه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس