آزمایش موفق موشک اتمی هند با بردی معادل 4 هزار کیلومتر

وزارت دفاع هند از آزمایش موفق یک موشک اتمی با برد برابر با چهار هزار کیلومتر خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از آزمایش موفق یک موشک اتمی میان برد از سوی هند خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ایندیا تودی» موشک بالستیک «آگنی-۴» با قابلیت حمل  کلاهک اتمی روز دوشنبه تحت فرماندهی نیروهای راهبردی هند با موفقیت آزمایش شد. برد این موشک بالستیک ۴۰۰۰ کیلومتر است.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که پرتاب موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک آگنی در ششم ژوئن ۲۰۲۲ (دوشنبه ۱۶ خرداد) در جزیره «عبدالکلام» در منطقه «اودیشا» با موفقیت انجام شد.

وزارت دفاع هند اعلام کرد که این آزمایش موفقیت آمیز  در پرتاب این موشک تاییدی بر قابلیت امنیتی هند و سیاست بازدارندگی دهلی نو است. هند مدعی عدم استفاده اولیه از سلاح اتمی است.

آزمایش موفق موشک اتمی هند با بردی معادل ۴ هزار کیلومتر
موشک آگنی ۴                    

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود که این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می دهد.

منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و  برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند.

منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.  تصاویر ماهواره‌ای افزایش استقرار موشک‌های سطح به هوای چین در مناطق جدید در تبت  در مرز با هند را نشان دادند.

این رسانه در خاتمه به تجهیز نیروهای زمینی هند به تانک‌ها و خودروهای زرهی در مرز با چین  و برای مقابله با این کشور باتوجه فرا رسیدن زمستان خبر داد.

تنش بین نظامیان هند و چین در پنجم ماه می سال گذشته (۲۰۲۰)  در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه پانگونگ شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. چین و هند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال ۱۹۶۲ در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 2
    ج ا آخر صف
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    ساعت کاری ادارها را در تابستان بیندازید از5بعدظهرتا12شب یک جایزه هم ب من بدهید
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    امان از انگلیس
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    هند و پاکستان و اسرائیل و شاید هم در دورانی نه چندان دور عربستان و امارات کشور هایی هستند اتمی که همشون همسایه ما هستند! علاوه بر پایگاه های امریکا ما در محاصره کشور های دارنده سلاح هسته ای هستیم! بعد به موشک هایی با کلاهک 500 کیلویی افتخار میکنیم که به سختی یه ساختمون رو میتونه بیاره پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس