شیخ نعیم قاسم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما موضوعات مربوط به استخراج نفت و روند تحولات مربوط به آنرا دنبال می کنیم.

به گزارش مشرق، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما موضوعات مربوط به استخراج نفت و روند تحولات مربوط به آنرا دنبال می کنیم.

وی افزود: پرونده استخراج نفت ربطی به پرونده انتخاب رئیس جمهور لبنان ندارد.

نعیم قاسم گفت: برخی انتظار داشتند که پایگاه مردمی حزب الله در انتخابات ۲۰۲۲ کاهش یابد و بازنده شود اما نتیجه برای آنها شوک آور بود زیرا میزان مشارکت بیش از سال ۲۰۱۸ بود و شمار نمایندگان هم افزایش یافت.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه بر ضرورت تفاهم تاکید کرد و گفت: اکثریت ثابت در امور داخلی سیاسی لبنان وجود ندارد. موضوع انتخاب رئیس جمهور به رایزنی میان گروههای سیاسی در پارلمان نیاز دارد.

وی در ادامه به تشریح چالشهایی که میشل عون با آن روبرو بود اشاره کرد و افزود: میشل عون رئیس جمهور قبلی با چالشهای روبرو شد که روسای قبلی با آن روبرو نبودند از جمله آنها هجمه آمریکا علیه لبنان، کووید، آوارگان سوری، تظاهرات اکتبر ۲۰۱۹ و بحران اقتصادی لبنان.

نعیم قاسم گفت: گفتگوها باید براساس اولویت قرار دادن مشکلات اقتصادی و اقدام نجات بخش باشد. رئیس جمهور باید توان تعامل داخلی و خارجی داشته باشد و اولویت آن نجات اقتصادی باشد و زیر بار دیکته خارجی نرود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: آنانی که به روابط عربستان و ایران درباره بحث ریاست جمهوری دلبسته اند در توهم به سر می برند.

وی از تمایل حزب الله برای تداوم با جریان ملی آزاد لبنان هم خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس