مدودف: توانایی هسته‌ای مانع از آغاز جنگ غرب علیه روسیه شد

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره وقوع «جنگ جهانی سوم و فاجعه هسته‌ای» هشدار داد و گفت که زرادخانه هسته‌ای و ضوابط استفاده از آنها مانع از آغاز جنگ غرب علیه روسیه شد.

به گزارش مشرق، مدودف در مقاله‌ای که یکشنبه در روزنامه روسیسکایا گازتا منتشر شد، نوشت که اقدام نظامی روسیه تا برکناری «رژیم نفرت‌انگیز و تقریبا فاشیستی کی‌یف» و غیرنظامی شدن کامل اوکراین ادامه پیدا خواهد کرد.

او پیشتر در مقام ریاست جمهوری و نخست وزیر روسیه فعالیت کرده بود و اکنون معاون شورای امنیت ملی روسیه است.

وی در مقاله ۴۵۰۰ کلمه‌ای خود این سوال را مطرح کرد: آیا غرب آماده است به دست کی‌یف یک جنگ تمام عیار از جمله جنگ هسته‌ای علیه ما به راه اندازد؟

مدودف نوشت: تنها چیزی که امروز دشمنان ما را متوقف می‌کند این است که می‌دانند روسیه در مورد بازدارندگی هسته‌ای از اصول سیاست دولتی تبعیت می‌کند. و اگر یک تهدید واقعی ایجاد شود روسیه بر اساس آنها عمل می‌کند.

وی افزود که دنیای غرب از یک سو اشتیاق سوزان برای تحقیر و توهین و متلاشی کردن و نابودی هر چه بیشتر روسیه دارد و از سوی دیگر از «آخرالزمان هسته‌ای» پرهیز می‌کند.

مدودف تاکید کرد که اگر روسیه تضمین‌های امنیتی مورد نظرش را دریافت نکند «دنیا به آستانه جنگ جهانی سوم و فاجعه هسته‌ای کشیده می‌شود. ما هر کاری می‌کنیم که از این وضعیت جلوگیری کنیم.»

وی گفت که ممکن است روسیه روابط عادی با غرب را برای سال‌ها و شاید دهه‌های آتی به فراموشی سپرده و بجای آن بر روابط با سایر کشورهای دنیا تمرکز کند.

به نوشته رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سایر مقام‌های روسیه بارها هشدار داده‌اند اگر تهدیدی علیه تمامیت ارضی این کشور ایجاد شود سیاست تسلیحات هسته‌ای روسیه ایجاد می‌کند که از این سلاح‌ها استفاده شود.

پوتین اخیرا گفت که خطر جنگ هسته‌ای در حال افزایش است اما تاکید کرد که روسیه «دیوانه نیست» و زرادخانه هسته‌ای را صرفا یک بازدارنده دفاعی می‌بیند.

به گفته کارشناسان، روسیه با حدود ۶ هزار کلاهک بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای دنیا را دارد.


هیچ کس در غرب برای مذاکره با مسکو نیست
معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد: متاسفانه در غرب هیچ کسی نیست که روسیه درباره هر چیزی با وی مذاکره کند و دلیلی برای این کار وجود ندارد.

او گفت جنگ فعلی در اوکراین نقطه عطفی است که نشان داد «هیچ جایی برای اعتماد، امید به صداقت شرکا و تعهد آنها به گفته‌ها و اصولی که درباره روابط میان کشورهای مستقل و دنیای آنگلوساکسون بیان می‌کنند، وجود ندارد.

مدودف همچنین اروپا را عامل احیای ایدئولوژی نازی دانست و نوشت: چه انتظاری می‌توان از کشورهای اروپایی داشت. آنها بودند که باعث تولد سوسیالیسم ملی و فاشیسم در مقطعی از تاریخ شدند. امروز آنها مسئول احیای ایدئولوژی نازی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 1
    هر دولت و ملت و حکومتی که بخواد در این دنیای إلوده به ویروس گاوچرانها و انگل ساکسونها و خروس بازها و طفیلی های دنباله روشون مستقل و سربلند زندگی کنه باید کلا از فکر مذاکره و همکاری و دوستی صادقانه و باشرافت با غربیهای شیطان صفت شیر کفتار خورده تربیت شده در مکتب ابلیس اعظمشون ماکیاولی، صرف نظر کنه و دستش به زانوی خودش باشه.
  • حسین IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 0
    به همین دلیل ایران هم باید زرادخانه اتمی داشته باشه.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم پیر و جوان تر روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    خوب ایران در رادیو و تلویزیون اعلام می دارد ما به حزب الله و حماس داریم موشک بالستیک می دهیم تا اسرائیل وامریکا را ابکش نماید اما در مورد اوکراین مرتب داریم تکذیب می نمائیم فکر نمی کنید همینهایی که مخالف ارسال موشک علیه اوکراین همان اسرائیل دوم هستند بزودی جلوی ارسال سلاح به حزب الله را هم می گیرند ما باید با اسرائیل دوم مقابله نمائیم وگرنه در برابر ارسال سلاح علیه اسرائیل اول هم شکست می خوریم
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 1
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس