کد خبر 1449490
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
عین اللهی خبر داد: سقف کارانه دریافتی پزشکان متخصص در مناطق محروم برداشته شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه قیمت دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شده به نظر نمی‌رسد سال آینده افزایش قیمت داشته باشیم.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: مجلس شورای اسلامی این جازه را به ما داد تا از ارز نیمایی استفاده کنیم و دلیل افزایش فیمت دارو تبدیل ارز ترجیحی به ارز نیمایی بود اما با طرح‌ دارویار به داروهایی که شامل این افزایش قیمت شدند، یارانه سلامت داده می‌شود و از این رو توصیه می‌شود مردم به پزشک مراجعه و حتما از نسخه الکترونیک استفاده کنند چرا که ارائه نسخه الکترونیک در داروخانه به سبب طرح داوریار سبب کاهش قیمت دارو می‌شود و تا ۲ نوبت هم برای دریافت دارو احتیاجی به مراجعه به پزشک نیست.

وی افزود: برای سال آینده پیشنهاد ما این است که بخشی از ارز نیمایی را حفظ کنیم و ارز ترجیحی بخش دیگری که به تجهیزات پزشکی گران‌قیمت مربوط می‌شود، را هم داشته باشیم که این موضوع در دولت مطرح شده باید ببینیم در مجلس به کجا می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص قیمت دارو اظهار کرد: این افزایش قیمت صورت گرفته است و با توجه به اینکه قیمت دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شده به نظر نمی‌رسد سال آینده افزایش قیمت داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس