راه اندازی پارکینگ ممکن است باعث تشدید ترافیک شهری شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: باید میان حمل و نقل شهری، ترافیک، تقاضای سفر و احداث پارکینگ تناسب وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، جلال بهرامی در حاشیه بازدید از مجموعه پارک ترافیک منطقه ۵ تهران ضمن اشاره به برگزاری جلسه شورای معاونان حمل و نقل در صبح امروز گفت: ماهیانه جلسه با معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق جلسه برگزار می‌شود، چرا که معتقدم ۵۰ درصد مشکلات ارائه خدمات به چالش در هماهنگی میان معاونان برمی‌گردد.

وی درباره تأثیر توسعه پارکینگ‌های شهری بر حل مشکل ترافیکی سطح شهر بیان کرد: باید میان حمل و نقل شهری، ترافیک، تقاضای سفر و احداث پارکینگ تناسب وجود داشته باشد. اگر قرار است در شهر تهران پارکینگی احداث شود، باید به دیگر اضلاع این تناسب هم توجه کنیم، زیرا ممکن است در مواردی با راه اندازی پارکینگ به جای حل مشکل باعث تشدید ترافیک شهری شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    شما باید زیر خیابان های شلوغ و پرترافیک تهران را بکنید و پارکینگ احداث کنید. یعنی مثلاً شما می خواهی به یک راسته شلوغ تهران بری، می تونی حالا به نزدیک ترین بزرگراه به اون خیابان شلوغ بری و از همان بزرگراه وارد خروجی پارکینگ بشی. حالا در این پارکینگ ها , یکسری پارکینگ با رنگ قرمز وجود دارد که نمی توانی پارک کنی و بعد با توجه به تابلوها به نزدیک ترین مقصدت در سطح , ماشینتو پارک می کنی با آسانسور می ری بالا , آن پارکینگ های قرمز هم متعلق است به پاساژها و رستوران ها و مغازه ها که از این به بعد خودروهای حمل بار به این پارکینگ ها می رن. اون زیر، بارو خالی می کنن، با آسانسورهای مخصوص بارو می فرستن بالا تو پیاده رو, می شود این پارکینگ ها را به نزدیک ترین ایستگاه مترو هم دوخت تا هر کس خواست ماشینشو آنجا پارک کنه، بقیه مسیر را با مترو بره. می شود 30 درصد این پارکینگ ها را هم پیش فروش کرد تا بودجه اولیه پروژه جمع بشه. مشکل پارکینگ محلی ها و کسبه و بیمارستان ها و ... هم حل بشه. می شود مثل رزرو صندلی تو ورزشگاه ها، این جای پارکینگ ها را در سایت تهران من رزرو کرد. اینجوری شهرداری حتی می تونه به درآمدهای پایدار چند هزار میلیارد تومانی هم برسد، هزینه تملک هم نخواهد داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس