اظهارنظر مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه ایتالیا درباره ایران

وزیر امور خارجه ایتالیا در پی ناآرامی‌های اخیر، به بیان اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه هندوستان تایمز، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا به دنبال احضار روز گذشته سفیر ایران در ایتالیا، امروز در اظهاراتی مداخله‌جویانه از ایران خواست اعدام‌ها و «محاکمه معترضان» را متوقف کند.

تاجانی خواستار گفت‌وگوی ایران با «معترضان» شد.

او در ادامه گفت، احکام اعدام «علیه افرادی که در اعتراضات شرکت می‌کنند یا زنانی که از پوشیدن روسری خودداری می‌کنند، شکلی به شدت نامتناسب و غیرقابل قبول از مجازات است.»

اظهارات وزیر امور خارجه ایتالیا در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا در واکنش به این اظهارات مقامات غربی درباره امور داخلی ایران، در صفحه توییترش نوشت: همه اتهاماتی را که برخی رژیمها به دروغ به ایران وارد می کنند، خودشان در عمل در طول تاریخ و در تاریخ معاصر به شنیع ترین وجه در حق ملتها و مردم خود مرتکب شده و هنوز هم می شوند.

او گفت: سیاه نمائی علیه جمهوری اسلامی ایران، ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پنهان نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    بدبخت مثل اون احمق کانادایی ساقیش مریم رجویه!! بی شعور! کی تو ایران کسی که روسری سرش نمی کنه را اعدام می کنند؟ یارویی که دو نفر را با 20 ضربه چاقو کشته و چهار نفر را هم به قصد کشت و با انگیزه قبلی و حتی اعلامش در شبکه اجتماعی سلّاخی کرده را اعدام کردند. اینا چه طور جاخالی می دن!! توی اروپا چنین فردی می شه تروریست و کلّ دنیا را جمع می کنید توی شانزه لیزه برای قربانی ها رژه برند و از قاتل یک هیولا می سازید و تو ایران ازش حمایت می کنید، می گید روسری سر نداشته اعدام شده؟!! جا داره وزارات خارجه سفیر ایتالیا را احضار کنه و فرق چاقو و روسری را بهش نشون بده!!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    سفیر ایتالیا احضار شود و چنانچه سندی برای اعدام زنان به جرم نداشتن حجاب نداشت مصونیت وی سلب و به جرم افترا و دروغ و اقدام به برندازی در ایران محاکمه شود.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    مصیبت یعنی اینکه وزیر خارجه ایتالیا هم اخبار ایران رو از اینترنشنال و صفحه علی‌نژاد دنبال می کنه! البته این حد از حماقت در سطح یک وزیر، فاجعه ای جهانی به حساب میاد.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    سخنی هم از مادر عروس!
  • ش. AE ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    یکی نیست به این مردک رذل بگه شما جلوی مافیای ایتالیا رو بگیر و فضولی نکن.
  • جیم IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    اوّلا در ایران کسی را به خاطر روسری و اعتراض، اعدام نمی کنن، جناب بی خبر و بی اطلاع! ثانیاً ایتالیا به خاطر جنایاتش علیه بشریت در کشور لیبی بایستی شرمسار و سرافکنده باشه. ثالثاً لعنت خدا بر سلبریتی های آتش افروز و اغتشاشگران که بهانه به دست این کشورهای خبیث و رذل دادن تا علیه ایران عزیز، یاوه سرایی کنن.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    تحمیق عامدانه سیاستمداران اروپایی‌ که سوابق جنایتکارانه ضد حقوق بشری آنان تاریخ را آلوده کرده، نسبت به مجازات قاتلین اغتشاشات اخیر ژست حقوق بشری گرفته و مدافع مزدورانشون شده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس