آمریکا به دنبال بازگشت به میز مذاکرات

حجت الاسلام حسین طائب با بیان اینکه تحلیل های آمریکا در مواجهه با ملت ایران با شکست همراه شده است، گفت: آمریکا با اعمال فشارهای مختلف به دنبال بازگشت به میز مذاکره است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسین طائب ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب استان کرمانشاه که در سالن همایش مجموعه بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) زمانی شکل گرفت که آمریکا و شوروی یعنی ۲ ابر قدرت آن زمان در حال رقابت با یکدیگر برای سلطه بیشتر بر جهان بودند.

وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی ایران، قدرت‌های جهانی سعی داشتند در مواجهه با آن زمینه سرنگونی را فراهم کنند اما با عنایت پروردگار و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نتوانستند به این هدف دست پیدا کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نابودی شوروی و اینکه جمهوری اسلامی ایران طی ۳۱ سال گذشته در تقابل مستقیم با آمریکا قرار داشته است، تصریح کرد: آمریکا در فتنه سال ۸۸ برای جلوگیری از قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات را به بهانه‌های واهی به حاشیه برد.

طائب با بیان اینکه آمریکا سعی در جلوگیری از نفوذ هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد، گفت: آمریکا براساس سند امنیت ملی خود باید تا سال ۲۰۳۰ به کدخدای دهکده جهانی تبدیل شود و این موضوع تنها از طریق گسترش شبکه‌های ارتباطی صورت می‌گیرد اما نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه یکی از چالش‌های جدی آمریکا است.

وی ادامه داد: خاورمیانه به عنوان یک جغرافیای استراتژیک برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است و تسلط بر ایران به عنوان کشوری که در مقابل سیاست‌های آمریکا ایستاده است نقش ویژه پیدا می‌کند زیرا سایر کشورها مانند ایران، چین و روسیه در حال رقابت با آمریکا هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: در سال‌های آینده براساس مطالعات صورت گرفته موضوع آب، غذا، بیماری‌های فراگیر، امنیت، انرژی و اقتصاد از چالش‌های دولت‌ها است و یکی دیگر از مشکلات آمریکا در حین رقابت با کشورهایی مانند چین و روسیه بر سر موضوع فناوری، اقتصاد و امنیت ارائه حکمرانی جدید به جهان از سوی ایران و تضعیف دموکراسی در آمریکا است.

طائب بیان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور به لحاظ امکانات دفاعی وابسته بود اما صنعت دفاعی امروز به صورتی پیشرفت کرده است که علاوه بر بازدارندگی زمینه ساز هراس دشمنان شده و دشمن درپی برجام موشکی است زیرا امنیت اسرائیل را در خطر می بیند.

وی ادامه داد: در ناآرامی‌های اخیر اسرائیل وظیفه ناامنی در کشور را برعهده داشت و آمریکا با فشار اقتصادی قصد تحت فشار قرار دادن ایران برای بازگشت به برجام و مذاکره را داشت اما به علت پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی و عدم همراهی با دشمنان پروژه آنان شکست خورد و ارسال پیام‌هایی به دنبال بازگشت به میز مذاکره هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا با استفاده از فشار اقتصادی و هجمه فرهنگی، رسانه‌ها به دنبال یک جنگ ترکیبی با جمهوری اسلامی ایران به علت ایستادگی در برابر سیاست‌های استکباری و حامی کشورهای محور مقاومت است که پایه این جنگ ترکیبی جنگ نرم است.

طائب اضافه کرد: در جنگ نرم ضربه وارد کردن به اعتقادات ملی و مذهبی یک کشور اهمیت دارد و در اینجا جنگ روایت‌ها شکل می‌گیرد و دشمن سعی می‌کند با شبهه افکنی و شایعه پراکنی هویت جدیدی برای افراد خلق کند و ارزش‌ها را به عنوان ضد ارزش معرفی کند.

وی تصریح کرد: در قضایای اخیر دشمنان از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده کردند تا بتوانند از طریق ایجاد تردید اقشار مختلف مردم را با خود همراه کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مسئولان باید برای حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی و عمل کنند، گفت: مشکلاتی در کشور وجود دارد که نیاز به اصلاح است اما دشمن سعی می‌کند تصویری غلط و تاریک از ایران به عنوان کشوری منزوی ارائه دهد که نقش رسانه‌ها اینجا اهمیت پیدا می‌کند و با پشتیبانی مردم تمام این نقشه‌ها شکست خورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    جالبه حالا آمریکا داره ناز میکنه
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 2
    حالا که آمریکای جنایتکار چپ و راست دنبال میزمذاکره و به اون احتیاج داره، شما هم مرگ برجام رو اعلام کنید تا حال آمریکای جنایتکار رو بگیرید.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 1
      بچه جان اینا همش دروغه
  • مصطفی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    آمریکا کلا از لحاظ اقتصادی ایران را از صفحه روزگار حذف کرد
  • US ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    نه آمریکا دنبالش نیست
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • محمدصالح چگینی 33 IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    ببین اشکال ما درمسئولان اجرای قانون است وقتی یه مسئول غیرشفاف دررای دادن وحقوق وپاداش داریم
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 1
    یه سر به بازار بزنید
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 2
    دشمن با اخبار برجامی به دنبال رساندن دلار به 50 هزار تومان قبل از یوم... 9 دی بود که کاملا شکست خورده و یک روز بیشتر فرصت ندارد
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 0
      از توهم بیا بیرون.
  • محمود IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    چند ماه فشار اوردند تا ما را پای میز مذاکره بیاورند الان هم بخش زیادی از نوسانات و قاچاق ارز به دنبال همان سیاست هست مدیران باید به گوش باشند باج ندهند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خاورمیانه نه ؛ غرب آسیا !!!
  • AT ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    ما باید گزینه مون را برای امریکا بگذاریم روی میز . بعضی ها ولی عقیده دارند ما نباید چیزی بدهیم دست امریکا
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    چقدر مصاحبه میکنه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    زمستان سخت اروپا
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    فکر نکنم
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 0
    الان داری افتخار میکنی که با آمریکا مذاکره نمیکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس