فعال شدن پدافند هوایی کریمه؛ سرنگون شدن 2 پهپاد

وزیر دفاع ایتالیا می‌گوید برغم وعده رئیس جمهور این کشور مبنی بر ارسال سامانه‌های ضدهوایی به اوکراین، این کار فقط در صورتی که مقدور باشد انجام می‌شود.

به گزارش مشرق از یاهونیوز، گیدو کروستو (Guido Crosetto) در مصاحبه‌ای که در روزنامه مساگرو منتشر شد، گفت: اگر ما سامانه‌های ضدهوایی به اوکراین بدهیم باید از موجودی ارتش خود بدهیم بنابراین باید مطمئن شویم که انبارهای ما خالی نمی‌شود.

کروستو به تازگی گفته بود که سامانه ضدهوایی سامپ/تی محصول مشترک ایتالیا و فرانسه از جمله تسلیحاتی است که کی‌یف خواستار دریافت آن از رم است.

وزیر دفاع ایتالیا این مطلب را پس از تماس تلفنی روز سه‌شنبه جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین عنوان کرد.

بعد از این تماس تلفنی، زلنسکی در توئیتی نوشت رم در حال بررسی ارسال سامانه‌های ضد هوایی به کی‌یف است.

دولت ماریو دراگی نخست وزیر سابق ایتالیا پنج بسته حمایتی از جمله مقادیری سلاح و مهمات به اوکراین کمک کرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس