اوکراین

مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: روسیه در حمله موشکی صبح پنج شنبه افزون‌بر ۱۲۰ فروند موشک برای نابودی زیرساخت‌های ضروری غیرنظامی و کشتن دسته جمعی غیرنظامیان اوکراین شلیک کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، میخائیلو پودولیاک (Mikhaïlo Podoliak) بدون اشاره به تلفات احتمالی این حمله، اضافه کرد: آژیرهای ضدهوایی اوکراین در سراسر این کشور شنیده شده است.

این گزارش با اشاره به اینکه کی‌یف حملات موشکی عظیم روسیه را محکوم کرده است، به نقل از شهردار پایتخت، اضافه کرد: صدای انفجار در چندین شهر از جمله لویو (Lviv)، ژیتومیر (Jytomyr) و اودسا شنیده شد.

ویتالی کلیچکو (Vitali Klitchko) در تلگرام اعلام کرد که هم اینک سه نفر از جمله یک دختر ۱۴ ساله در جریان حملات صبح امروز مجروح و همگی در بیمارستان بستری شدند.

نیروی هوایی اوکراین نیز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که روسیه در چند جبهه با موشک‌های کروز از هواپیماها و کشتی‌ها به اوکراین حمله کرده است.

در همین پیوند آندری سادووی (Andriï Sadovy) شهردار لویو اظهار کرد که ۹۰ درصد شهر بدون برق است و ترامواها و ترولی‌بوس‌ها (Trolleybus: اتوبوس برقی که انرژی را از دو سیم بالای سر و با استفاده از تیرهای واگن برقی با فنر می‌گیرد) دیگر در شهر کار نمی‌کنند و ممکن است آب قطع شود.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ به نقل از خبرنگار رویترز و رسانه‌های محلی اعلام کرد که صدای انفجار در کی‌یف، ژیتومیر و اودسا شنیده و قطع برق در مناطق اودسا و دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) اعلام شده است تا آسیب احتمالی به زیرساخت‌های راهبردی به حداقل برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 1
    اوکراین در حال سقوط کامل .
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 1
    زلنسکی دیوانه برای ناتو اوکراین را قربانی کرد !! - اف بر بی عقلی و سوء سیاست این دلقک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس