ماجرای پیشخور کردن دلارهای بلوکه شده ایران در دولت روحانی/ خیانت بزرگی کردند

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت:  معادل ریالیِ دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور در دولت روحانی پیشخور شد این خیانت و ظلم بزرگ به دولتهای بعدی بود.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور سابق در خصوص وضعیت اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: مقام معظم رهبری حدود یک ماه پیش در دیدار با مردم اصفهان اعلام کردند" که دهه نود، دهه خوبی برلی اقتصاد کشور نبوده است".

دولت روحانی تمام شخاص‌های اقتصادی را به قمار برجام باخت

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهه ۹۰ دهه دوره مدیریت اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، اظهار داشت: دولت روحانی تمام شاخص های اقتصادی را با قمار برجام باخت و فرصت‌های اقتصادی را سوزاند و عملاً هیچ پیشرفتی در کشور حاصل نشد.

کارنامه سیاه دولت روحانی در ایجاد بحران مسکن

وی اظهار داشت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ۱۵ آپارتمان به نمایندگان مجلس داد تا استیضاحش در مجلس رای نیاورد و بعد هم در بیانیه که برای استعفایش منتشر کرد، با افتخار اعلام کرد که حتی یک واحد مسکن نساخته است، کارنامه دولت روحانی در ایجاد بحران مسکن کاملا روشن است.

انفعال دولت سابق در قبال قطع طولانی برق منازل مسکونی

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحران برق در دولت روحانی در کشور ایجاد شد و برق منازل مسکونی در ساعت های طولانی روز قطع می‌شد و دولت هیچ اقدامی برای حل مشکل انجام نداد.

وزارت نفت دولت روحانی حتی یک پالایشگاه نساخت

ابوترابی اظهار داشت: زنگنه وزیر نفت دولت روحانی تمام قراردادهای نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه را برهم زد و هیچ پالایشگاهی تاسیس نکرد، تنها پالایشگاهی که در دوران دولت روحانی افتتاح شد، پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود که ۸۵ درصد این پروژه در زمان دولت احمدی نژاد اجرا شده بود و در دولت روحانی در طول چهارسال تنها ۱۵ درصد این پروژه تکمیل شد، که همین کار هم جنبه تبلیغاتی داشت.

روحانی دولت را با کسری بودجه ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی به آیت الله رئیسی تحویل داد

وی تصریح کرد: روحانی دولت را با کسری بودجه ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی به آیت الله رئیسی تحویل داد.در سال۱۴۰۰ ، هم زمان با انتقال دولت، در شش ماهه اول سال دولت اعتدال ۹۰ درصد بودجه را پیشخور کرد و برای شش ماه دوم سال در زمان دولت آیت الله رئیسی فقط ۱۰ درصد بودجه باقی مانده بود. آیت الله رئیسی با هنرمندی توانست بودجه را تامین کرده و حقوق کارمندان را پرداخت کند.

روحانی دولت بدهکار تحویل داد

نماینده مردم نجف‌آباد اظهار داشت: دولت روحانی بودجه کشور را با استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه پیشخور کرد. امسال فقط باید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی بابت تسویه اوراق قرضه پرداخت شود، این اوراق سررسید شده است و پولش را دولت روحانی خورده است و دولت آیت الله رئیسی باید این بدهی را بپردازد.

ماجرای پیشخور کردن دلارهای بلوکه شده ایران در دولت روحانی/ خیانت بزرگی کردند

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس تصریح کرد: معادل ریالیِ دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور در دولت روحانی پیشخور شد این خیانت و ظلم بزرگ به دولتهای بعدی بود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر به طلب های ایران در خارج از کشور که در بانک های مختلف بلوکه شده است تبدیل به ریال شده و دولت قبل آن را پیشخور کرد.

ابوترابی تصریح کرد: دولت روحانی در این هشت سال غیر از برجام نافرجام هیچ کاری انجام نداده است.

وی در خصوص ادعای روحانی پیرامون واردات واکسن گفت: سخنگوی دولت دوازدهم، آقای ربیعی رسماً اعلام کرد که ما نمی توانیم واردات واکسن انجام دهیم زیرا به اف ای تی اف نپیوسته ایم، اما امروز آقای روحانی ادعای بزرگی را در مورد واردات واکسن مطرح کرده است.

روحانی روابط ایران و چین را به شدت تخریب کرد/ ماجرای بحث روحانی و ظریف در جلسه هیات وزیران

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: آقای ظریف مدتی التماس وزیر خارجه چین می کرد تا بتواند با وی دیدار داشته باشد اما به دلیل برخورد بدی که روحانی با رئیس جمهور چین کرده بود، وزیر خارجه چین، وزیر خارجه ایران را نپذیرفت.

ابوترابی گفت: همین امر موجب شد که در جلسه هیئت وزیران روحانی به ظریف گلایه کند که " توانایی برقراری جلسه با وزیر خارجه چین را هم ندارید."

وی تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم که روابط به ایران با چین را به شدت تخریب کرده بود چگونه می تواند امروز ادعا کند که قرارداد واردات واکسن از چین امضا کرده بودند.

ابوترابی تاکید کرد: باید روحانی در رابطه با پرونده دو تابعیتی بودنش محاکمه شود، قوه قضاییه باید سریعتر این پرونده را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مصر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    15 0
    اینقدر دست دست کنید تا این آقایون هم فرار کنن و برن اونور آب و به ریش ملت بخندن!!
    • مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 2
      خفه
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 0
    او یک جاسوس بود
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      7 0
      بر اساس اسناد کشف شده در لانه جاسوسی
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 2
    اگر تخلف بوده چرا محاکمشون نمی کنید؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    دوهتور قلابی
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 0
    دوهتور قلابی
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    10 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس