کد خبر 1451189
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
امارات

شیخ محمد بن زاید آل نهیان در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازگشت مجدد وی به قدرت پس از یک سال و نیم را تبریک گفت.

به گزارش مشرق، محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازگشت مجدد وی به قدرت را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، محمد بن زاید روز شنبه با نتانیاهو که پس از یک سال و نیم مجدداً به قدرت بازگشته است، تلفنی گفتگو کرد.

از سوی دیگر، نتانیاهو گفت که محمد بن زاید رئیس امارات از وی برای سفر به ابوظبی در راستای تقویت روابط دو طرف دعوت کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری نوشت: امروز با دوستم شیخ محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی گفتگو کردم و درباره تقویت روابط پس از توافق صلح تاریخی که با یکدیگر به آن دست یافتیم، توافق کردیم.

لازم به ذکر است که مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا طی مراسمی در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو است.

در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند.

وزیر خارجه امارات متحده عربی با قدردانی از نتانیاهو بابت موافقت کردن با شروط توافق صلح [تعلیق طرح الحاق کرانه باختری]، ابراز اطمینان کرد که این توافق تاریخی [شرایط] زندگی را در منطقه بهبود خواهد بخشید!

طبق این توافق که روز سیزدهم اوت ۲۰۲۰ با میانجی گری آمریکا میان امارات و رژیم صهیونیستی حاصل شد، دو طرف توافق کردند که روابط دیپلماتیک رسمی دوجانبه برقرار کرده و همکاری در حوزه های متعددی از اقتصاد و گردشگری گرفته تا امنیت و همکاری بین المللی را آغاز کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس