کد خبر 1451214
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
انتخاب نهایی فدراسیون فوتبال برای جانشینی کی روش/ سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی در جام ملت ها

پرداخت ارزی دستمزد مربی و دستیاران به یکی از چالش‌های بزرگ تبدیل شده، تا حدی که بیم این می‌رود دوباره مشکلاتی که در جریان همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بلژیکی رقم خورد بار دیگر تکرار شود.

به گزارش مشرق، بی‌تفاوتی محض مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی شاید از نظر افکار عمومی رفتاری غیرقابل توجیه به حساب بیاید اما واقعیتی که در این ایام کمتر به آن پرداخته شده موانع بزرگ بر سر راه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است، تا حدی که اعضای هیأت رئیسه در مقطع کنونی دچار یک سردرگمی فاحش و عجیبی شدند که برای برون‌رفت از این وضعیت هیچ راه حل منطقی و ایده‌آلی پیدا نکردند.

منابع خبری نزدیک به فدراسیون فوتبال مدعی‌اند اعضای هیأت رئیسه فدراسیون پس از اتمام رقابت‌های جام جهانی هر یک به نوعی به‌دنبال استخدام یک مربی بزرگ برای هدایت تیم ملی بودند و فهرستی از گزینه‌های مختلف را روی کاغذ آوردند تا در جلسه هیأت رئیسه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنند تا نفر جایگزین کارلوس کی‌روش را انتخاب کنند اما فرمول آنها خیلی زود نقش بر آب شد.

مشکل بزرگی که اعضای هیأت رئیسه با آن مواجه شدند، چگونگی استخدام سرمربی جدید بود!

آنها با وجود اینکه می‌توانستند بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای مذاکره با گزینه‌های مورد نظر را آغاز کنند و شرایط آنها را برای همکاری با فدراسیون فوتبال جویا شوند، اما اطمینانی برای حصول نتیجه ندارند چون در این میان برخی شیطنت‌ها از خارج از مرزها صورت می‌گیرد که به کلی می‌تواند جریان مذاکرات را تغییر دهد؛ به این ترتیب که مربی مورد نظر پیش‌شرط‌های خود را خیلی زود تغییر می‌دهد و با سختگیری‌های بیشتر به سمت منتفی شدن مذاکرات گام برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید:

بازی رسانه‌ای کی‌روش برای تحریک تاج

از طرف دیگر موضوع پرداخت ارزی دستمزد مربی و دستیاران به یکی از چالش‌های بزرگ تبدیل شده، تا حدی که بیم این می‌رود دوباره مشکلاتی که در جریان همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بلژیکی رقم خورد بار دیگر تکرار شود و طرف ایرانی به‌دلیل تحریم‌های بانکی نتواند در زمان مقرر دستمزد سرمربی و دستیارانش را پرداخت کند و زمینه اختلاف حقوقی در جریان همکاری به وجود بیاید.

یکی دیگر از موانع بزرگی که برای مدیریت فدراسیون فوتبال چالش‌آفرین شده موضوع توصیه‌های دولت‌های غربی به شهروندان خود برای عدم فعالیت در ایران است که به نظر می‌رسد این موضوع ریشه در رفتارهای ایران هراسی این کشورها دارد و باعث شده تردیدهای جدی و اساسی برای گزینه‌های اروپایی به وجود بیاید تا به‌صورت قطعی به پیشنهاد طرف ایرانی فکر نکنند.

در کنار این سلسله اتفاقات عجیب و غریب اختلاف نظر میان اعضای هیأت رئیسه نیز نقش بزرگی در به وجود آمدن بلاتکلیفی فعلی دارد، هر چند مسئولان فدراسیون فوتبال تا به امروز هیچ اظهارنظر رسمی در خصوص سیاستگذاری خود درباره آینده تیم ملی نداشتند اما زمزمه‌های پنهانی در گعده‌های خودمانی حکایت از این دارد که آنها هر یک به‌دنبال فرد مورد نظر خود هستند و حاضر به اجماع در خصوص انتخاب یک گزینه واحد نیستند. بر این اساس بلبشوی عجیبی در حوزه تعیین تکلیف تیم ملی بزرگسالان به وجود آمده تا همچنان تیم ملی در بلاتکلیف‌ترین دوره مدیریتی و فنی خود باقی بماند.

با این حال گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که با این شرایط در نهایت فدراسیون فوتبال به سراغ استخدام یک مربی داخلی خواهد رفت تا هدایت تیم ملی در مسابقات جام ملت‌ها به وی سپرده شود، مگر اینکه یک مربی آشنا به اوضاع داخلی ایران فعالیت در رأس کادر فنی را قبول کند تا تیم ملی صاحب سرمربی خارجی شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • داودصالحی FR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    تنهاگزینه برای تیم ملی فقط کیروش میباشد.لطفا فوتبال راازاین بیشترنابودنکنید
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      7 1
      200 تا مثبت هم خورده .مافیا تااینجا هم نفوذ کرده کیروش با این فهرستش و با این ترکیبش یه تنه تیم ملی رو نابود کرد .فقط اسکوچیچ که به راحتی تیم رو از اون مرحله غیرممکن عبور داد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 7
    فرکی یا جلالی
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    19 25
    خودمان را باور داشته باشیم مربی داخلی باتجربه که نگاه بلند مدت داشته باشه و بتونه بصورت پایه ای کارکنه هم میتونه موفقیت های بزرگی با تیم بااستعداد ایران داشته باشه
  • ali IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 2
    قطعا تکرار می شود تا موقعه ایکه تاج رییس فدراسیونه پرونده های ویلموتسیها تکرار و تکرار می شود.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 6
    بابا اینقدر پول این مردم رو ندهید به این خارجی ها فوتبال ما بهتر از این نمیشه بازیکن های ما جون ندارند بدوند بازیکن های خارجی استیک میخورن بازیکن های ما اشکنه می‌خورند اونوقت توقع دارین ۹۰دقیقه بدوند.
    • CA ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      بازیکنا وضعشون خوبه نگران نباش
  • رضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    فقط مارک ویلموتس خوبه اقلا اسمش واحد پول یه جاییه!!!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 2
    سرمایه گذاری روی دیگر ورزشها هم ارزش امتحانشو داره
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 3
    کیروش ولتون کرد رفت قطر باز هم رودست خوردید بست نیستانقد مدیری که رودست میخورن انتخاب میکنید
  • بینا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 1
    اونقدر فساد سیستمی در فوتبال هست که رییسی که دوتا پرونده باز قضایی داره میشه باز رییس ، بعد توقع دارید بقیه امور هم درست بشه .مشتی نمونه خروار
  • دالغا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    استراماچونی بهترین گزینه هست هم بدهی استقلال را یه جوری تعدیل میکنه هم به فوتبال ایران اشناست.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      دقیقا درست است بنظر بنده هم گزینه خوبی است
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    اگر نمیتوانید تغییر دهید کم خرج ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    خود کیروش خوبه که. با چند تا دستیار معروف (بازیکن یا مربی)
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 1
    خواهشا بگید کدام مربی داخلی در این ده سال اخیر تونسته قهرمان باشگاه های آسیا بشه که الان بتونه سرمربی تیم ملی بشه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    فقط مربی فتنه‌گر ضدانقلاب بالای سر جوونای مردم نذارید که اگه این کارو کنید، به دست خودتون فتنه جدید به پا کردید و هزاران کشته و زخمی بر اثر یک توهم "چیزی نمیشه" تحویل میدید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    خالد صبرنا
  • علوی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    قلعه نوعی با کمک مربی گری جلال چراغپور و وحید هاشمیان .سواد آکادمیک و فوتبالی چراغپور بعلاوه تجربه بین المللی هاشمیان و مدیریت روحیه قدرت طلبی و پیروز شدن قلعه نوعی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس